Öf...

Vi traskade till öf i rätt lagom tid. Det var tre mammor med sina barn där före oss. Alexander sprang in långt före oss.
HEEEEEEEEEEEEEEEEJ hörde jag honom vråla när han kom in till Barbro och Ylva (förskolefröknarna/pedagogerna)
Han älskar verkligen öf...
Han röjde runt där med en annan kille. Lekte mest med bobycars och dockorna.
Vi hade sång samling och sedan kom Mickis med sina tre kottar. Dem lekte och målade och hade roligt. Vi åt lunch och sedan var det lek igen enda till klockan kvart i två.
Då hade Zeb oxå kommit och vart där ca 20 minuter.
Moa och Jonathan hade aldrig haft samling. (dem går hos dagmamma tror det är mer vanligt på dagis)
Jag tror dem uppskattade det i massor. Å jag hoppas vi kan få sällskap där någon fler fredag.
Å jag fick tom en kram av Jonathan när han skulle åka hem. Det gjorde mig super glad... När kramar kommer spontant från barn.

Alexander då... Ja han har skött sig förväntansvärt bra. Å idag har han tom lärt sig att säga Barbro  
Idag har han även sagt till om att gå på pottan när han skulle bajsa. Här på kvällskvisten.
Efter öf då?
Vi stannade kvar ute i kylan och lekte i sandlådan. Jag hade inte alls lust att gå in till vårat bombnedslag här hemma. Så vi stannade kvar ute ända till fem.
Niklas kom hem från jobbet strax innan halv fem. Han tog med Jonathan upp så länge han var lite kall om fingrarna.

Å sedan då...
NEJ MAMMA JAG VILL INTE IN...
ej mamma ill inte in....
Det var mina två pojkar som talade.
Zebsatian fick nå spel ala 8 åring
Alexander fick nå spel ala snart 2 åring
Så det slutade med att Zeb gick upp med protest och Alexnder blev buren upp för tre trappor.
Zebastian fick snällt vara på sitt rum och tänka över sina hyss
Alexander fick snällt vara på sitt rum och tänka över sina hyss
Zebstian kom ut först...sa förlåt och fick hjälpa till med maten.
Alexander fick jag gå in till och prata med.
Sedan sa han förlåt och fick hjälpa till med disken.

Det blev hemma gjort pizza med salami och på den andra fiskpinnar...  Nej jag bara skoja det blev tonfisk på den andra.

Jonathan åt en hal burk majpuré till middag och pytte ersättning. Han gillar att äta...Så idag har han ätit hela tvåg ggr. En hel portion gröt till frukost.  Duktig kille.... // MARIA MAROSKA (koller på tv med sina stora grabbar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0