Ska

ta tag i detta med att introdicer in Jonathan i hans nya rum nu. Det är på tiden tycker jag!! Har vart lite slarvig med det nu när han vart förkyld. Han har mest sovit i sin liggdel på Zeb´s säng eller här på golvet i V-rummet. Men nu tänkte jag köra på med rutiner. Dagar vi är hemma är det spjälsängen i hans nya rum som gäller.
Nu kommer det ju ta ett tag innan han sover där nattetid då han är så hostig och snuvig nattetid. Jag vill inte att han mojsar runt och gnäller och snorar så Alexander vaknar.
Han somnar nu förtiden helt själv.
Jag kör samma race jag gjorde mer Alexander... Nu när han är nästan 5 månader.
Jag gör en egen maria kur... hahhahaaa....
Hur gör jag då?
Vet inte riktigt men rutiner för bebisar är bra anser jag. Å då sover dem bättre nattid. (om dem inte är sjuka)
Men jag körde lite 2 timmars rutiner med Alle.
Morgon
Äta
Leka
Sova
Äta
Leka
Sova
osv.
Å vid 16 är vi vakna och är med och äter middar och gör ett bra avslut på dagen med familjen. Sen har jag aldrig följt klockan till punkt och pricka. Men det har ju funkat fint på två barn så varför inte med den tredje.
Hur som så somnar han själv alla sovningar på dagen och till kvällen. Han ligger ibland och pratar gojja en stund men gosar sedan in sig i sin filt och somnar. Jag går in och visar mig två ggr om han pratar på där inne.
(något som jag fått för mig är bra att visa sig)
Ja och sedan sover han sött... OM det inte var som i natt. Men det bror ju på näsan och inte att han har dålig nattsömn. Så idag sover han i sin säng på sitt rum. Å ska väl få göra det är tanken dagtid nu då...
Å när vi är borta får han sova där han är... på någon säng eller i sin lift. Oftast har vi ju alltid vagnen med oss.
Ja vi får se hur det går... Jag tänker som sagt inte slå fast dessa rutiner så vi aldrig kan röra på oss. Å det har jag inte gjort med dem andra barnen heller. Rutinerna får följa med oss vart vi än är. Men skall inte vara något hinder för oss vuxna. Barnen anpassar sig i vanligt ordning efter oss... Herarki ni vet... Föräldrar och sedan barnen!!
Nej puss på er...Nu hostar jag ihjäl mig!! //MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0