Vardagslyx

Vad är vardagslyx?!?
Ja jag har helt klart läst mig runt i bloggvärldens djungel att det är olika för varje indevid. Läster en blogg skriven av Isabella Lövengrip för henne är vardagslyx att fixa naglarna och gå och bli konstgjord brun av spray. Läste en annan där en tjej skrev att hon tyckte vardagslyx var att hinna med allt under en dag. Alla måsten.
Alltså Isabella Lövengrips blogg har jag läst ett tag nu. Hon har ju varit drottning i bloggvärlden ett tag med eget företag och hela den biten.
Men jag kan inte mer än att tycka att det är överklass och skitsnack. Å varför då då?
Jo för jag tycker att man behöver inte skriva om sina senaste inköp. Om man verkligen ska välja mellan en klänning för 10 laxar eller en päls jacka för 14 laxar...
Eller är det för att denna värld är så främmande för mig?
Jag tycker det är överklass skryt...Men tycker jag det bara för att jag är mer rädd om mina pengar? Eller för att jag läger mina pengar på helt andra saker? Å att jag tycker att vardagslyx är helt andra saker? För mig är hennes blogg en främande värld. Jag fattar inte det här med att abonera en hel båt för att man fyller 18 *skrattar*
Att gå in i väggen som 18 åring låter för mig helt sjukt. För att man har en blogg att sköta och för att man har skolan. Shit.. för mig var 18 år att leva livet. Att leva livet och bara ha det bra. Umgås med mina vänner och skita fullständigt i alla andra och vad alla andra tyckte. Vem brydde sig om man hade skor från Nicke eller skokanonen *skrattar* Nej men fattar ni mitt resonemang... JAG BRYDDE MIG SKIT!
Men det är väl så jag är vanlig blattesvenne och hon överklass svenne...
*Whiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii*

Jag är glad för att jag är jag och inte för att jag ska behöva massa dyra saker för att vara lycklig.
Om jag är svartsjuk...Nej inte alls. Vist skulle väl jag vilja ha mer pengar? Vem vill inte ha det? Men svartsjuk för att andra har mer pengar NEJ.
Jag anser att mitt liv är mkt bättre än massor med andras liv.
Hur kan jag veta det då?
För att jag vet det. Jag ser världen, sverige, livet på ett annat sätt. Min politiska åsike är ju helt omvänt iaf när vi snackar om bloggaren jag nyss skrev om.
Bara det gör ju att man tänker annorlunda i massa saker i ens liv.
Politik är ens vardag anser jag. Allt jag gör...allt vi ser och allt vi hör är politik. Som alla kan påverka till något bra.

Så vad är vardagslyx?
När barnen är sams, När barnen är friska, När sambon kommer hem spontant med blommor, När man blir bortskämd i vardagen. I min vardag... Att man får vara vuxen och min andra halva tar barnen så jag får sova, bada eller bara pyssla om hemmet. Det är min vardagslyx. Att alla har det bra...alla runt om kring mig.

Alltså jag behöver inte gå och spraya mig brun för att känna att det är vardagslyx.
Jag menar Mk finns ju ;-) // MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0