Adoption....

Jag googlade runt lite på just adoption... Vet inte varför nätterna blir långa och det finns så lite att göra så tillslut kommer man på ämnen hipp som happ. Nog för att adoption ligger mig nära till hands då jag själv är adopterad.
Jag gick mest in för att läsa lite... hur och från vilka länder det är poppis och enklast att adoptera från idag.
MEN ACK vilken prosidur föräldrarna till det blivande adoptivbarnet måste gå igenom för att sedan efter många års väntan få hålla i sitt barn/bebis.
BRA jag vist.... det råder ingen tvivel på det då alla adopterade barn ska ha en bra trygg familj som dem kommer till. Sedan om det är hos en hetro/bi/homo familj kanske tom en ensamstående som adopterar så ska det vara en bra familj.
Det borde fan va körkort på oss som väljer eller kan få biologiska barn med. För det finns så många rötägg till föräldrar där ute i våran värld så det är sjukt...

Men jag fastnade på alla äldre barn. Som nästan ingen väljer att adoptera. Alla barn med särskilda behov eller sjukdommar som får sitt öde på barnehemmen resten av deras liv för att det är nästan INGEN som vill ha det där stora barnet....Utan alla vill ha barn under ja helst 2 år och dem får inte vara äldre än 5. Hur kan det komma sig att vissa barns öde är en säng eller sitt hem på just ett barnhem?
Hur kan den vuxne vara så egoistisk att verkligen välja att behålla ett barn om man ändå vet att man måste eller tänker lämna bort det för adoption?!?
Tänk alla dem som vet att ens barn bli omhändertagna så fort det ser dagens och livets ljus. Men endå behåller det?? Dem som missbrukar och ger sitt barn med stor sannolikhet ett handikapp å ändå väljer livet till det barnet?

NU får ni inte tro att jag missunnar någon livet men ett liv på barnhem kan väl inte vara bättre än ett liv hos en trygg familj.

Jag läser om pojkar och flickor som är födda före Zeb som fortfarande väntar på en familj. Jag läser om barn som inte dem biologiska föräldrarna vill ha för dem har en missbildad hand eller missbildat öra?
Kanske pga ekonomiska skäl och okunskap. MEN ändå... det är 2009 vi borde vara mer bildade i alla världens länder.... borde vi inte det??

Jag läser om barn som är sena i utvecklingen men som läkarna som undersöker barnen anser att med rätt stimmulans skulle dem bli som vilket barn som helst.

Det måste ju betyda att barnen på vissa barnhem inte ges den tid som dem behöver?? Tvivlar inte på att dem som jobbar på barnhemmen gör sitt yttersta för att ge alla barn de dem kan... Eller??
Jag vill inte tro något annat..... Jag tillåter mig inte själv att tro något annat....

Om det endå inte skulle kosta flera hundra tusen kronor att adoptera att barn skulle fler ge barn utan biologisk anknytning en större chans då? Skulle man inte dra sig för att ge ett barn ens kärlek då?

Egentligen kommer jag väl aldrig få nå svar på mina frågor? Jag vet inte äns om jag har något svar själv....

VIVA LA CHILE... // MARIA MAROSKA     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0