Jobbet

Jag vet inte riktigt vad det är oss där hemma att få det som vi får det när jag jobbar natt. Vi är ofta oänse när jag jobbar natt.
Men frågan är ju varför egentligen...det har alltid klingat fel när jag jobbat natt...
Är det för att Nicke tar för mkt ansvar för hem och barn? Är det för att jag sover för lite eller för mkt?
Jag försöker verkligen verkligen göra en god balans i att ha en familj och att jobba natt. Men Nicke avskyr när jag jobbar natt. Detta beslut att jag skulle jobba natt i sommar är ett beslut jag tog själv och som jag nästan ångrar i mellanåt.
Beslutet tog jag av egoistiskasjäl... Eller i själva verket inte...jag tog dem för att jag INTE ska behöva gå tillbaks till mitt jobb förrän tidigast Februari 2011. Å då på min tjänst. På min rad... Jag skulle kunna dryga ut min mammaledighet ännu längre om jag jobbade lite extra när dem som jobbar natt har sin vintersemester.
Men jag drar mig för att göra det...
Jag drar mig för det för jag hör hur Nicke inte trivs med att jag jobbar natt.
Jag själv upplever mig inte speciellt tjurig. Snarare orolig för att jag tycker mig tro att Nicke tycker det är jobbigt att vara hemma med barnen och verkligen aktivera dem till max när jag sover.
Jag är otroligt stolt över honom att han faktiskt gör det... ÄR hemma med våra barn oavsätt ekonomi eller hur det störs i jobbet...
Han gör det och han gör det av egen vilja....Inget jag någonsin skulle påverka honom eller tvinga honom till.
Jag har ju ingen ren fakta men ibland tror jag att han stör sig på att jag sover...Men jag måste ju...för här kan jag ju inte sova... detta är ju mitt jobb.
Men jag tror å andra sidan att vi inte kommuniserar så bra när det gäller vissa saker. Å specillt inte när det gäller dessa saker som mitt sovbehov och hans sovbehov. Här ser vi nog båda till vårat eget bästa och är egoistiska... Något vi måste lära oss utav men inte kommit fram till hur vi ska lösa det.
Jag har iaf beslutat att jag ska vara en bättre sovande mamma.... ;-) // MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0