Nyfiken??

Jag köper att folk är nyfikna. Det kan jag med bli och jag kan vara det...Men någon måtta får det väl iaf vara. Eller?

Utan att fiska och få er nyfikna så fick jag reda på idag att alla egna företagare får en katalog med alla som ligger hos kronolle eller har någon skuld.
Något som jag kan tycka är helt sjukt...HÄR ÄR STOREBROR OCH KOLLAR OSS IGEN... denna jävla storebror kan göra mig galen.
Jag är kontrollmänniska men en kontrollvärld vet jag inte om jag vill leva i...

Som egen företagare har du rätt att kolla upp din kund via kriditupplyssning gratis... Du har din kod och företagetsnamn så kan du välja själv om du vill göra ett jobb till en kund eller inte!?
Stora firmor väljer ju att inte göra det...medans du som privat gör som du vill...

Men till råga på allt får dem även en katalog med alla sveriges människor som har en skuld hos någon.

Så idag fick en av mina kära nertryckt i sin hals att denne har ju skulder hos justisia (eller vad dem heter) För det hade minsan den andra läst i sin sambos "hemliga" bok.

Vad gör man med den då...ligger och läser på kvällarna och kollar upp vem av sina vänner som har skulder eller ej?? Å gottar sig i andras icke braiga ekonomi då eller??

Sån jävla nyfikenhet suger tycker jag...När man rotar runt i andras liv för att hitta "dåligt" skvaller.

Du eller jag är väl inte en sämre kompis för att vi har skulder eller ligger hos Olle??
Jag bryr mig fan i om någon av mina vänner har en skuld eller inte...en vän är en vän oavsätt skulder eller inte.
HJÄLP istället för att SKÄLPA....

Å har man denna "hemliga" bok är det då meningen att man ska visa hela sin familj den?? Är det moraliskt rätt eller tom olagligt??

SÅ FUCK YOU ASSHOLES...// MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Jessica Björklund

men för i helvette ring och skäll på dem som har lämnat ut den katalogen eller boken eller vad fan ni nu kallar det... Familjemedlemmar har inte rätt att kolla i den och varför i helvete har han den hemma för så de kan kolla i den... Är personen i fråga helt dum i huvudet eller.. Visst jag har skulder men vad har andra med det och göra skulle jag vilja att hela världen skulle veta det så skulle jag väll skriva det på mig så alla ser...Nej Maria nu får du göra något åt det här annars gör jag det....åt helvette med sådant folk fan har de ingen hjärna...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0