Årsmötet...

Shit va tröt jag är. Hur i helvete ska jag överleva dagen!! Det tog mig exakt 2½ timme innan jag somnade efter gårdagens Årsmöte.

Det är för mig helt otroligt hur ett årsmöte kan bli av denna kalliber.

Det var ju dock inte samma kaos som förra året, men förra årets agg och illatyckande hängde helt klart med i luften.


Efter mkt osmakligt försök att egentligen tala om hur man tyckte så förstår jag att folk reagerade. En del människor ska inte tala helt enkelt. Ibland behöver inte alltid en muntlig förklaring?!

Jag själv ville sjunka under bänken som var framför mina ben.


Jag tycker det är bra att vi har demokrati att vi får rösta och att folk får höja upp och komma med egna förslag när det gäller våran styrelse och andra valda platser bland våra medlemmar.


Det är ju inge mer konstigt än när det är dags för val. Vi har val stugor på gator och torg. Partier Lobbar röster hejvilt.


Hur gick det för mig igår då? Det gick överförväntan bra.


Jag blev dock vald till rösträknare något som är super kul eftersom man vet resultatet innan alla andra.

Men det var en helt klart en upplevelse.


Där jag ville vara med fick jag vara med. Det ska bli spännande att till nästa år vara med i valberedningen. Det knyter sig dock i magen när tanken kommer att ev ny ordförande kan komma på tal.


Min tanke är så här... dem som är nere på sektionen nu. Förutom vår ordförande har för lite erfarenhet dem är för färska. För Gröna...men det där är ju min personliga åsikt och mkt kan ju hända innan det är dags för nästa val.


Summa summarum så var kvällen laddad....med många omröstningar.


Vi hade underbar underhållning med live musik. Det var en bra kväll. Även fast jag var tvungen att diskutera med min sambo. Å är ytterst tacksam för att faktiskt även Mickis sa som hon kände och tyckte i bilen.

Vi känner och tycker eller vi reagerar på samma saker ska jag skriva. (tror jag iaf)


Jag är faktiskt lite halv onöjd efter kvällens resultat. Men vem vet det blir kanske bra iaf. // MARIA MAROSKA


Kommentarer
Postat av: Sara

Kul med uppgifterna du ha blivit vald till. Själv sitter jag än så länge med i styrelsen för Hallsta-Sura inom SKTF. Har oxå ett centralt uppdrag iSKTF som regionsrep i det centrala valutskottet. Så det har varit lite häftigt iom att vi hade förbundsmöte i höstas. Helt klart ett häftigt uppdrag. att sitta och ta fram ett styrelseförslag för högsta styrelsen inom vårat fackförbund...

Inte det lättaste för där finns det verkligen underlag, många nomineringar, många måsten och dolda kriterier...



Kram på dig

2009-02-18 @ 08:02:11
URL: http://charliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0