Att sova kungligt...

Jag har sovit kungligt i natt. En natt hemma hos mamma och pappa är alltid kungligt. När pappa hämtade mig från jobbet hade mamma redan fixat i ordning kvällsfika. Barnen sov...Eller inte alla, för Zebastian satt i duschen och hade svårt att andas. Han var trött.

Men det brukar ofta vara lite vajsing med hans andning när han vart ute hos sin farmor och farfar. Dem eldar inne och det har aldrig vart riktigt bra. Men det är okey så länge det funkar med astma medicin och ång duschning.

Zebastian somnade på tre minuter ungefär.

Jag, Zebastian och Jonathan sov inne i Brollans gamla rum.

Alexander sov inne hos mamma och pappa.

Jag sov som bara den... Halvfyra vaknade Jonathan men han fixade det där med nappen själv. Så jag bara vände på mig och somnade om.

Frukosten är godare hemma hos mamma och pappa på något konstigt vis. Allt är godare.

Zebastian bastade. Jonathan och Alexander lekte med sitt.

Jag satt i fåtöljen och läste dagens tidning medan min mamma var på jobbet och pappa var och tränade på Friskis.

När han kom hem så hade jag gjort nytt kaffe åt honom så vi drack en kopp sedan skjutsade han hem oss till vårat näste... // MARIA MAROSKA


Kommentarer
Postat av: Mickis

Vad mysigt!!

2009-02-23 @ 14:15:37
URL: http://mickis74.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0