Den 7 juni

i år är det Eu val...  Det är val TILL euoropa parlamentet.
Ett val där folket i den grå massan kanske rycker på axlarna och tänker...EU... det är för långt bort från mig. Det är något som jag inte är intresserad av! Vem bryr sig om eu? vad är eu? Å vad är europaparlametet för något?

HÄR kan du läsa dig snabbt till vad det är...

En fråga som brinner rätt het är ju faktist just våran vård.

Sjukvården är en säskilt brännande fråga utifrån den senaste tidens alarmerande rapporter. Vi håller på att få ett A respektive B-lag inom den sveska sjukvården. De som kommer att ha råd att ges möjligheter att köpa sig förbi de allt längre köerna och de som snällt får vänta långa tider på sin tur...


Detta är sådant som vi kan påverka när vi går till val den 7 juni 2009.

Ju mer röda vi röstar in i europa parlamentet desstå bättre kan vi få det. 

jag kan ju tycka att det skall vara vård efter behov inte efter plånbok.
Vi ska bekämpa främlings förjäntlighet och rasism även diskriminering... det är mkt som ska upp och som man skall ha i åtanke när man röstar. Å framför allt vem man röstar på.
Jämstäldhet...då dock inte bara mellan man och kvinna utan på arbetsmarknaden så väl.
Klimat frågor... Det är en stor fråga... hur vill vi ha det?
Barnomsorgs frågan...nu hettar det ju med dem långa vänte köerna för att få en utredning angående barns dyslexi.

Det är rätt mkt man skall hålla reda på när man går och röstar. Men framför allt tycker jag ju att man skall rösta med hjärtat vare sig man röstar på den ena eller den andre.

Det jag strävar efter är nog att man röstar efter sin egen personliga livstil. Även fast jag alltid vill lägga till att man inte alltid ska se bara sig själv. Utan även tänka på dem som är mer utsatta än sig själv.
Å man behöver inte äns känna sig utsatt för att tänka så tycker jag...

Jag tycker man skall värna om mänskligheten. Om medleklass och lågklass och inte höja dem rika ännu högre.
Men det vet ni som hänger med i mitt politiska snack.

Läste på LO-distriktets västmanlnads hemsida här om dagen när jag själv började skuffa runt i detta med valet 2009.

Ni ska inte tro jag bara röstar på under sedvanligt sett...metoden "jag har alltid" Jag läser på först...

Men där stod det...något i stil med...

ETT RÄTTVIST EUROPA MED FLERA JOBB, BÄTTRE JOBB OCH TRYGGHET VID FÖRÄNDRING

// MARIA MAROSKA.... det kan vara ointressant idag...men förjävligt när du hamnar i makten under folk som Prins Johan av england

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0