Fuck i Fack

Jag håller på att spåna lite i mitt huvud om hur jag skall blogga angående vårat årsmöte och min egenställning eller mina egna funderingar. Men för att jag inte skall personligen göra någon ledsen så filar jag på det i min ensamhet först.

Jag har massor med åsikter och jag har massor som jag faktiskt vill dela med mig av till mina läsare.

Politik är roligt...!!

Jag har läst lite på olika partiers hemsidor för att faktiskt bli mer allmänbildad när det gäller politik. Även fast jag helt klart vet vart jag står. Å har alltid vetat.

Kan nog ha och göra med att min farbror var och är politiskt aktiv. Min yngsta faster var med det som ung. (du är ung fortfarande)

Jag som person har verkligen INTE visat mina vänner vart jag står som människa när det gäller politik förrän jag blev äldre.

Det var inte heller ett intresse hos mig när jag var ung eller yngre.

Jag hade annat att göra och det är jag glad för.

Min farbror var mkt påstridig som aktiv när vi var yngre han tyckte att vi skulle tycka som honom. Men där sa min pappa ifrån. Låt barnen bilda sin egen uppfattning. Idag tycker vi lika... Om det bror på att vi blev påverkade av alla första maj tåg. Av planscherna på hans rum eller om det var för att farfar retade Barry så mkt när han skulle på sina politiska upptåg, det vet jag ärligt inte. Men vi tycker lika...

Jag mins när jag gick första Maj tåget med pappa ett år och vi fick åka karuseller i folketspark. Han gick inte första Majtåget som någon traditionell handling varje år som jag och Nicke har gjort. Vi har gått ett par år i rad nu och det kommer bli en tradition så länge jag som medmänniska får visa första Maj vart jag står.

Det är lite synd att det inte är mer gippon denna dag för alla åldrar. Det skulle vara mer än korven och drickan och ballongerna för barnen. Det skulle vara som det var förr.

Jag ska inte dela med mig av mina åsikter om vårat årsmöte än... Men snart... När jag filat ner ett bra inlägg. // MARIA MAROSKA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0