Godmorgon...

känner mig något mer vaken än sist... även fast det bara var ca 15 minuter sedan vi gick upp. Har fått igång llite soft musik...tyst tyst spelar det i bakgrungen.

Jag hittade igår en mapp här hemma med musik från ljuva tonåren.
D.A.D ~ laugh and half
Jag ser mig själv ligga i ett av mina vänners pojkrum. Liggande i hans soffa... Han ligger på sin säng...Huvud mot huvud vi lyssnar på denna låt om och om igen.
Vi säger inte så mkt till varann... vi bara lyssnar. Så gjorde vi ofta...
Den där soffan häckade jag rätt mkt i. Speciellt när han var tillsammans med en tjejkompis till mig som absolut inte fick gå någonstans...men gjord sin tonårs revolt när hon sov hos mig så ofta hon bara fick.  Det slutade tyvärr i att hennes mamma gav min pappa en stor fet utskällning.  Det var mitt fel att denna tjej var tillsammans med någon som var mkt äldre och det var även mitt fel att hon snodde sprit ur hennes pappas barskåp...
Men min pappa är ju lugnare än en filbunke.
Han säger än idag... Det var den galnaste kärringen jag någonsin pratat med. Eller pratat och pratat hon skrek... Å pappa lyssnade. När hon var klar så pappa.
Tack för det samtal och så vitt jag vet så stod inte Maria med attrapen mot din dotters huvud när allt detta har hänt. Så nästa gång du ska skälla så skäll på din egen dotter...Frihet underansvar brukar jag alltid säga.
Hon blev galen och tänkte skälla vidare...
Då sa pappa att han inte var intresserad av att prata med mammor som inte kunde se situationen i klarhet. Jag mins det så väl...jag satt i kökssoffan och flinade.
Jag själv fick ju vara ute under ansvar som det så fint hette...
Ansvar... det vet jag inte...jag var ju helt halv galen som tonåring. Dock inte värre än någon annan tonåring men iaf...
Jag följde ibland med upp och låg i denna soffa men oftast var ju jag ute. Tänk va mkt vi var ute som tonåringar. Å tänk när snut karin jagade oss med blåslampa...
Jag var dock alltid ärlig mot min pappa eller ärlig i rimmliga gränser. Jag har inte talat om allt för min pappa heller men det han behövde veta fick han veta.
Jag var mkt noga med att tala om för honom saker som jag viste skulle komma fram till honom ryktes väg. Om man viste man hade vart ute på hal is... Så var det mkt bra att tala om sånt innan... annars fick man snällt sitta på köks soffan och skämmas.
Jag har även jag skaffat mig en köks soffa att skämmas på när den tiden är inne...
Den där jävla köks soffan alltså... 

Ibland saknar jag tiden vi låg där iaf och inte sa något....
Jag önskar att min tonårrstid hade stannat där...På den där soffan... Å vips vaknade jag upp och var 20.
Istället var jag helt pantad och valde att leva mitt liv på ett helt annat sätt..
Men det är en annan historia som jag inte tänker be blanda med massa god tankar...
Å tänk när jag blev kompis med Henke... honom har jag kvar än men i välldigt små männgder...men vi har vant oss med det med genom åren... Allt kan inte vara som man vill.

Men nu ska vi lyssna på min gammla Maria låg i soffan på puddel... eller var det på Axe?
ähhh skit samma... Jag ska lyssna vidare på min mapp iaf så här på morgon kvisten...

Kommentarer
Postat av: Mickia

Sv: jag är ju tvungen att ha barnvakt åt alla, så hade jag ingen barnvakt skulle jag inte kunna vara med alls. Erbjöd mig att ta med lilla D, men mamma tyckte hon kunde ha alla 3 här hemma.

2009-02-07 @ 10:38:32
Postat av: Sara

Hihi. Tänka vad lite musik kan få en att minnas...

Kram

2009-02-07 @ 11:31:37
URL: http://charliot.blogg.se/
Postat av: Sara

Af Ugglas.. please säg att du skojar..

Men tycker om dig ändå.Hahaha

2009-02-08 @ 21:08:20
URL: http://charliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0