Jag fick handla mat åt gårdens pundare idag...

Alltså...jag och alle tog vägen förbi konsum när vi ändå var ute med pulkan. Jag var grymt sugen på plättar. Men de saknades mjöl och sylt...


Hur som så när vi kom till konsum så står en hel upprörd "gårdens" pundare där och var arg för att han inte fick komma in på konsum.
Dem stakars tjejjorna som jobbade där såg inte så kaxiga ut...
Så eftersom jag är så jävla snäll...  .... så kunde jag ju inte låta bli att hjälpa till.
Jag vet... jag kanske inte alltid ska hjälpa folk men ibland måste jag för att jag själv ska må bra...
Så jag frågade snällt vad han skulle handla...
-Coop Cola, Coop Kebabpizza och en rödmjölk.
- då handlar jag det till dig om jag får pengar för det hjälper inte att du står här och är arg. Får du inte komma in så finns det säkert en annledning.
-tack fan va snällt... Här har du pengar
-om pengarna inte räcker vad ska jag ta bort...
-de räcker...
-men om det inte gör det då tänker jag inte betala din mat
-ta bort mjölken den röda


I jag hadlade och Alle frågade hela tiden inne på konsum...

-vem var de där?
-vad ville han?
-fick du hans pengar?
-ska du handla för nå till honom?
-vad heter han?

Jag själv ville bara göra detta köp så fort som möjligt... För jag vet att denne man kan bli välldigt arg ibland. Han lider ju tyvärrr av en pyskisk sjukdom utöver hans missbruk.

Alexander mamma kan svara på alla dina frågor när vi är klara... Lite halv stressad. Men jag fick slut på kaoset utan för konsums dörr och alla andra konsums kunder kunde gå in.

Å ibland kan jag bli så förbannad när det står stora starka karlar och väntar på att få komma in eller ut. Å ingen jävle säger något eller hjälper till.
Det är så typist vårat samhälle ibland. Att man inte vågar bry sig...
Klart jag kan förstå oxå men idag blev jag verkligen upprörd...

Han fick iaf sin coop cola, coop pizza och sin röda mjölk.
Jag fick ett stor tack...
Å han erbjöd mig dem 12 kronorna som blev över...men jag tog dem inte. Han fick snällt behålla sina 12 kronor. // MARIA MAROSKA


Kommentarer
Postat av: Mickis

Du är en fin människa du :)

2009-02-09 @ 09:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0