När jag ändå skriver så ska jag fan skriva av mig...

Alltså här om dagen gick jag med i en grupp på Facebook som heter stoppa våldet i västerås!!
Jag och Nicke hade en diskution om denna grupp...

i gruppen finns en diskutions grupp om hur man skall göra för att stoppa våldet?
JAG KAN BLI SÅ JÄVLA LESS PÅ HUR FOLK SKRIVER VAD SKA MAN GÖRA FÖRA TT STOPPA DETTA?
HUR SKA MAN FÅ STOPP PÅ UNGDOMMARNA OCH DERAS VÅLD

vem fan är MAN
Kan någon svara på den frågan...vem är man??

Ska man inte gå ut och ifråga sätta hur JAG som medmänniska skall göra för att stoppa våldet i västerås. Eller i sverige eller vart det än är någonstans?

Är det inte upp till mig som VUXEN att säga ifrån när jag ser något som är fel? Är det faktist inte så? Att ser man något som är galet ska man säga ifrån! 
Man ska väl iaf gå tillbax till sig själv och se...VAD KAN JAG GÖRA FÖR ATT BIDRA TILL ETT BÄTTRE SAMHÄLLE?

Jag väljer att säga ifrån. Jag väljer att säga ifrån när jag är på skolgården, när jag är ute på min gård, när jag sitter på bussen, när jag är ute. När dagens ungdommar muppar sig.
Jag har blivit kallad jävla kärring, vem fan är du då, Giddrar du eller? OSV. Men börjar man faktist samtala med dessa ungdommar så är dem faktist jävligt vettiga.
Jag sa till senast idag på skiljebocentrum.
Dem stod en hel hög ascoola killar i 15 årsålderna och blockerad vägen för folk som skulle in och ut på ica.
Det syns riktigt på dem hur dem gör sig riktigt stora burrar upp sig är lite högljudare än i vanligafall.
Dem är 15 år vad ska dem göra?? Gängspöa mig i grupp?
Jag säger ifrån grabbar det är onödigt att ni står i en storklunga och blockera vägen. Den coolaste grabben fräser...vart fan ska vi stå då det är ju så jävla kallt ute. Jag svarar...testa och ställer er där borta eller varför inte prova att gå till skolan. Det är genast som alltid några grabbar som flyrfältet. Dem coola står kvar och ska ta en diskution, men jag anser att jag har all tid ivärlden att ta en diskution. Dem tycker det är astrist att vara i skolan för lärarna är så muppiga, dem gillar att hänga i centrumet istället. Vi pratar om snön och om bättre kläder än gympadojjor. Jag uppmanar dem att passa på att ha roligt medans dem är unga. Medans dem faktist orkar vara ute i snön och leka. Å då behövs bättre kläder. Jag vänder mig till den coola killen och ger han förslaget att om han börjar med täckisar så hänger dem andra med all säkerhet på. Dem skrattar åt mig... Tycker jag är töntig. Det slutar iaf med att två av dem hänger med in på ica och snackar med Alle. Å dem andra går iväg ditt jag hänvisade dem. Jag hör även att dem som försvann fortast är mkt nyfikna på vad jag sa. Å det är klart... Det gäller att ta ungdomarna på rätt sätt.
Nu förtiden sedan jag valde att faktist säga ifrån som mer och mer ungdomar säger hej. Frågar hur läget är? Å jag hämtar ju Alexander på dagis på centrum nästanvarje dag...
Jag vet ju själv hur det var när man var snoris...man trodde man var coolast i stan och att man ägde bäckbycentrum typ.
Jag var en jävla fucker när jag var ungdom. Men jag var faktist en sån jävla bra fucker att fritdsgården och andra faktist lyckade ta tag i en innan det brakade alldels för långt åt helvet.
Det fanns alltså andra vuxna som sa till en!

Å det är så vi skall få stopp på våra ungdomars jävla "JAG TROR ATT JAG ÄR COOLAST OCH JAG BESTÄMMER ALLT; SLUTA GIDDRA MED MIG ATTITYD"

VI ska bry oss som med människor!! Vi ska säga ifrån... Å vi skall säga ifrån i tidig ålder...Innan dem hinner förstöra hjärnan med massor med droger eller coola kompisar.

Så snälls sluta ifrågasätta hur MAN skall få stopp på våra ungdomars våld!! MAN DET ÄR DU FÖR FAN!! // MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0