Neurologen var as spaysig...

Alltså vi hade en vikariernade läkare idag för Jonathan. Hon var bara hur udda som helst. UNDRAR OM hon faktist var läkare...   
Fast det måste hon väl ha vart?? Men vi fick iaf klartecken på massor med saker. Vi skall från och med i morgon sänka Jonathans medicin. Det är för mig super nervöst... Hur i helvete ska det gå? Det är ju inte så att man vill börja om. För hur det än var så när han väl hade sina krampande dygn så höll han på att lämna oss. Men dem sista två eeg kurvorna har vart bra så nu vill dem trappa ner på dosen. Så när han är ett år så ska medicinen vara helt borta. Å det är väl bra... FAST DET ÄR EN RISK...
Ja det känns lite vågat men det är ju så här det ska vara. Det är ju onödigt att äta en medicin om den inte ska behövas. Men nu är det ju bara att vara observant som förälder. Det är så svårt att se små kramper på barn. Det kan ju vara små små rykningar till super stora kramper.
Men jag tycker ju som läkarna det är onödigt att gå på medicin om proverna ser bra ut.
Läkaren såg hans svaghet på högersida och tyckte i princip så där lite spaysigt att var gör det om han väljer att använda sin vänster hand. Andra barn har jämnt mellan sina sidor tills dem bli ca två år sa hon. Sedan är det deras tur att bestämma vilken sida man vill använda. Å jonathan har ju redan valt sin sida...  Ja hon var rolig.
Vi pratade om hans Cp skada och vilken skillnad det faktist är från hur sjukhusets personal pratar till oss. Vissa lull lullar med oss. Andra pratar klarspråk. JAG GILLAR DEM SOM PRATAR KLARSPRÅK!!
Å det gjorde hon även fast hon var från rymden... denna läkare... 
Hon slog Jonathan med hammaren i vanligordning och kollade av han.
Bara på två dagar nu är han absolut inte still där man satt honom. Inte alls...Han har sin egen lilla stil men den duger bra för mig. En ny tid hos neurologen i maj. Du ska vi ha våran vanliga läkare inte rymd doktorn // MARIA MAROSKA del 1

Sedan var det Zebastians tur.
Han kom med sin pappa när vi var hos Jonathans läkare så dem gick in för att göra lungtest. Man får blåsa i en maskin före och efter medicinering. Det såg bra ut.
Han fick en ny medicin för han tycker själv att han inte orkar med alls lika bra som sina kompisar. När det gäller både träning och skolans gympa.
Han följer sin kurva välldigt bra. Även fast jag skulle önska att han var mer lik sin far i längdkurvan.  
Vi pratade om olika allternativ Zebastian skulle testa innan idrott och träning. Så skulle han välja det bästa och funkar inte den nya medicinen alls så skulle vi höra av oss... Jag gillar våran astma och allergi läkare hon är inte från rymden iaf // MARIA MAROSKA del 2

Å så sist men inte minst var det Alexanders tur.
Det var i princip in och ut. Hon titade på hans exem eller som idag är bara torra fläckar då jag använder min dyra MK salva på honom. Det berättade jag... Hon sa inget om det...hon bara antecknade.
Vi fortsätter med Alexanders medicin som vanligt... Han har vi ju sluppit sökt akut med på över ett år nu. Så det funkar bra som vi gör... Alexander har samma doktor som Zebastian. // MARIA MAROSKA del 3 och slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0