Populist....

Är det okey att vara en populist? Vad menar jag nu då? Jag är inne på mina politiska åsikter jag tänkte dela med mig lite...Roligt va?
Jag kan bli grymt less på politiker som är Populister...
I våran läns tidningar har ett särkskilt område varit mkt utsatt och välldigt mkt har hänt på detta område. Mord, påhälsningar i lägenheter, misshandlar och en hel klass har slutat i områdets högstadie skola för saker och ting inte skett regelrätt eller hur jag nu ska skriva för att INTE flyta ut om allt i massor med text.
Bäckby...Området som verkligen vart utsatt...
Det är hemskt, förjävligt, idiotiskt hur elver och människor får hålla på.
Vart försvann solidariteten?
Hur det än är...

Stör jag mig på politiker som är populister...  Å varför gör jag det då? För jag tycker inte man skall vara där media och saker och ting händer. Utan man skall vara STEGET FÖRE... man ska vara långsiktstänkande.
Inget ont nu om att våran Folkpartist här i stan vill ha närpoliser på Bäcky. För det behövs det mer än mkt.
Men behövs det inte närpoliser på fler ställen än bäckby?? Hela västerås är flera olika stadsdelar skulle det inte vara som förr....väster, öster, norr och söder...närpoliser på områden där dem kan nå ut till dem flesta fort och faktist patrulera och cirkulera som på den goda tiden.

även fast man som ung tyckte de jagade än med blåslampa men se... det blev något av dem flesta...Dock inte av alla...vissa rammlade ju självklart genom skyddsnätet av fritidsledare, kamratstödjare, soc, föräldrar och närpolisen.
Men det var något positivt...

Å jag kan svära mig blå föratt man tar upp frågan när den är som den är... Detta har vi eller har man ju velat länge att närpoliserna skall finnas kvar...Eller ska dem finnas ska dem väl iaf inte bara finnas på ett område.
Alla vet väl att problemen flyttar... runt runt runt...

Det är inte bara just denna folkpartist som startat sin NÄRPOLIS TILL BÄCKBY facebook.  Som är populist... det finns bland alla pariter tyvärr... Å bland många politiker...
Å självklart är det väl så att man som politiker måste synnas och fiska där folk ser än.
Men är det ärligt? Är det verkligen så man ska fiska efter röster och mandat?

Vist fan ska man synnas som parti.....Att synnas som PARTI är ett måste....

Men inte på detta sätt... Ska ett område ha så ska dem andra områderna med ha...// MARIA MAROSKA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0