Schûrrer Livstidsfängelse och utvisning för all framtid

det var domen som sveahovrätt gav den tyska som mördade två barn och försökte döda även deras mamma.

(bilden är lånad från aftonbladet o deras
artikel om dagens dom)

Jag har inte följt denna rättegång slaviskt men jag har ändå hållt mig noga uppdaterad.
Hur kan man faktist mörda någon är för mig en storfråga? Hur man sedan kan slå ihjäl två små barn som är helt försvarslösa är ju bara än ännustörre fråga?
Å nu menar jag inte att barns liv är viktigare än ett vuxet liv. Men barn som är så försvarslösa som inte hunnit med att äns tänkt en ond tanke eller gjort en ond gärning i hela sitt liv. Mer än kanske bitit lillebror eller lillasyster av ren avundsjuka.
Hur kan man slå ihjäl någon med en hammare...
Jag mår nästan illa av själva tanken.
Jag mår illa när jag tänker på att denna mamma har förlorat sina två barn för all framtid. Ibland har jag valt att inte läsa medias skriverier om vad som hände 17 mars förra året. Bara för att jag själv är mamma och jag klarar helt enkelt inte av att tänka tanken att någon skulle komma och mörda mina barn i ren svartsjuka och hat.
Jag vet hur jag måde den tiden Jonathan svävade mellan liv och död. Han var stark och visade att han gillade livet...Men han hade ingen ond människa som slagit på honom med ett tillhygge.

Nu vet jag att barn i våran grymma värld mister livet i krig, svält och elände. Det är med helt sjukt...
Vad människan egentligen ställer till det för varanndra?  Men det var inte världssvält och krig jag skulle blogga om idag utan om Morden i Arboga.

Tänk att vara så besatt av någon så man väljer att mörde den nye sambon och hennes barn? Hur i helsike är man funtad då? Hur kan svartsjuka driva en till att mörda?
Dålig självkännsla är ju ett faktum men jag måste nästan tro att denna kvinna måste vara psykist sjuk....  Å det är hon väl kanske då enligt media. Å enligt mig med...men vem är jag att dömma en annan människa.
Fast i själva verket kan jag väl sluta ljuga. Jag känner fan avsky för denna människa...
Jag känner nog avsky för alla människor som faktist dödar någon på detta kallbloda sätt.

Utvisning för all framtid? Vad betyder det då? Att hon kan avtjäna sitt straff här i sverige och sedan bli avvisad eller bli avvisad från och med nu.
Å har hon val att välja själv? Det står på nätet men orka läsa mer om denna människa. Det enda jag vet är att i Tyskland avtjänar man sina dömda år. Å det är inte som här i sverige att man kan bli frisläppt 2/3 av tiden om man vart en prima fånge.

Nej jag känner avsky...
Jag brukar ofta tänka med detta motto

"man får inte mer än vad man klarar av"

Men vem fan klarar av att få två barn mördade. Det är inte alltid mitt braiga motto gills... // MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Mickis

Äntligen att det är över att hon får sitt straff.....är helt övertygad av att hon är skyldig, efter allt jag läst i tidningarna och tittat på nättv på aftonbladet.





Sv: ja, jag byter gärna barn o få sova ett tag....hehe.

2009-02-16 @ 14:12:03
URL: http://mickis74.bloggagratis.se
Postat av: Viola

Ja det blir nog lätt så. Är lite sådan jag med. Man är så fokuserad på graviditeten. Men det är ju naturligt och beror inte på att man är korkad i övrigt:)

2009-02-16 @ 15:34:07
URL: http://violiejolie.blogg.se/
Postat av: johanna

bra dom tycker jag.... =)Förstår inte heller att man kan mörda någon. speciellt inte den andlendingen,för hon ville ha tillbaka honom-? hmm, inte sunt tänkande :(

2009-02-16 @ 16:29:15
URL: http://misseverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0