Alla...

sorry för dålig uppdatering under denna helg. Men jag har haft lite annat att göra. Det är väl skönt... Att jag med har ett liv utanför datorns myserium

Lördag dag ängnade jag mig att umgås med min familj. Det är inte alltid det lättaste att umgås. Inte äns när man är en familj...Den här lyckliga filmfamiljen med 2.5 barn och en kyss och klapp på rumpan existerar inte här hemma.
Vi är en familj i kaos. Småbarns skrik, trots och bajsblöjor. Vi är en familj med fem olika viljor...där alla indevider är starka som as. (om nu as kan vara starka??) Vi uppfostrat, tillrättavisar och ger massor med kärlek. Rutiner är A och O i denna familj. Annars skulle kaoset bli som en tickande bomb. Men det går att umgås om man ger varje familemedlem sin del av sig själv. Visar att man älskar, stöttar och lyssnar.

Alexander är den som är proffs just nu att söka uppmärksamhet på hundra olika sätt. Han klämmer sig gärna in i mellan om man kramas med någon av dem andra...Eller om man berömmer någon annan ska han oxå visa att han kan eller att han vart duktig.
Fast hur det än låter så älskar jag vårat kaos. Våran familj... Även fast jag kan se på Nicke att han tycker att vissa dagar är värre än andra och jag kan tycka lika dant....Men så är det väl...allt har sina för och nackdelar?
Jag badade med dem små barnen...
Zebastian hängde med Julia. Dem är rätt roliga dem där två.. ena dagen är dem som ett kärlekspar och andra dagen är dem som värsta fienderna. men det är väl så det ska vara? Eller...Dem är lika bestämda båda två så dem har inte det lätt kan jag tro.
När jag satt i badet med Alle och Jojje kom min svärmor och svärfar... Dem hade vägarna förbi... men dem fick snällt vänta tills vi badat klart innan dem kunde gosa barnbarn. Å dessutom nybadade barnbarn...
Sedan var det dax för mig att få egentid... Jag drog som en avlöning.. // MARIA MAROSKA


Kommentarer
Postat av: Mickis

Skönt att få tid både med och utan familj sådär på helgen =) Hoppas du och brudarna hade en kanonkväll/natt/efterfest med kaffe ;)



Sv: tack för dom jättefina orden i min blogg. Blev ju nästan alldeles rörd.

Det tog verkligen emot att ringa hem honom, men kände verkligen att jag inte pallade mer, stod ju ändå ut till efter 00 så han fick ju några timmars festa iallafall :)



2009-01-18 @ 19:07:48
URL: http://mickis74.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0