Allt sket

sig i sista minuten här. Våran älskade barnvakt är sjuk... BRA...eller mindre bra.  Inte så bra alls en dag som denna. Hade det varit en helt vanlig fredag skulle vi fixat det på ett naffs...
Jag har fått tänkt till lite idag...

Niklas är på begravning i skinsberg hans farbror skall idag begravas. Inge roligt alls men cancern hade tagit hela honom tyvärr å då är det nog bäst att det går så fort som det faktist gjorde. Även fast han var envis..han har överlvt en annan cancer tidigare.... Skam den som ger sig...

Zebastian är i skolan

Alexander är hemma

Jonathan är sjuk

Å jag ska jobba...

UTAN barnvakt...

Men vi fick lösa det på detta vis.
Zebastian får komma hem direkt efterskolan...Snart.
Barnen får följa med mig till jobbet.
Jonathan gör jag allt för att hålla vaken så jag slipper ta med honom in på jobbet. Jag chansar på att han skall sova ute.
*håller mina tummar*
Iof så hänger våra boende inne i sina lägenheter men jag vill ju helst slippa ta in honom....
Danne kommer och hämtar barnen efter sitt jobb. Han skulle tom sluta tidigare så han skulle vara hos mig på mitt jobb halv fyra. Det handlar om 30 minuter.

Jag ringde och berättade detta för min chef. Gissa om jag var helt nervös. Hon och jag drar inte gämt alla gånger. Å ibland säger hon nej till mig utan att jag pratat klart.  
Men hon var så glad så... Det gick så bra och det var så bra att jag ringde så hon viste att det var mer folk i huset ifall något skulle komma bakvägen. Jag gjorde så rätt som ringde och medelade henne. Å bla bla bla bla...
Så var det med det...

Jonathan är skit trött...han sitter i barnstolen här brevid mig och vet inte riktigt hur han ska orka hålla sig vaken. Men snart ska vi inhalera och jag ska få i honom pencilinet.
Som inte alltid är så lätt. Det är typ varannan gång... denna gång kommer bli jobbig för att han är så jävla trött...

Det känns jävla tryggt att lämna mina barn till Danne iaf. Å jag är så glad att han ställer upp... när han kan. TACK!!

Får vi se hur det löser sig på jobbet... // MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Mickis

Skönt att det löst sig....=) Kram

2009-01-30 @ 13:31:24
URL: http://mickis74.bloggagratis.se
Postat av: Sara

Hoppas ni får en trevlig helg nu.

Stor kram

2009-01-31 @ 12:23:47
URL: http://charliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0