Det var ju

hur skönt som helst ute idag...Det knarrade under skorna, solen lös och det bet tag i kinderna på oss. Det är som det skall vara...
Jag har ju sagt i många år att jag helt klart skulle kunna flytta upp till pappas hemtrakter, men Nicke vill inte? Å jag har ju faktist min mamma och pappa här. Men jag älskar vinter...minusgrader och soft med snö.
Pappa bara asgarvade åt mig när jag frågade om man kunde ta ut barnen i minusgrader...
Maria allvarligt ringer du till mig och frågar? Det är väl tammefan klart att du kan ta ut barnen i minusgrader. Se till att ha en tunn filt att lägga över vagnen om jonathan skall sova ute en längre tid. Annars kan du vara ute hela dagen... När det 30 minusgrader fick vi inte gå till skolan då var de utegångsförbud. Så gå ut människa... Gå ut och njut och lär barnen att inte vara så jävla rädd för lite kyla. Huvudet, fötterna och händerna...håll det varmt och ta gärna med extra. Blir det svettiga och varma och dem blir blöta är det bra att sätta på nytt.... MARIA GE DIG FÖR FAN!!
Okey okey...
Å jag mins faktist när han säger det att när vi var ute och sprang i kylan så svettades vi ju om huvudet och vi fick nya mössor på huvudet...hahhaa Va roligt!!
Å det är som han säger...
Men jag blev så osäker...bara för att Nickes mamma pratade som om det skulle vara farligt...
Men min farsa är Da shit fan.
Så vi gick ut... Alexander tyckte det var as kul...
Nastrar om mina fötter mamma...
Ja det gör det...å han sprang och hoppade och tyckte det var härligt.
Jonathan satt i vagnen och tycke det var kul. Med dubbla vantar då vi inte hade nå täckisväntar tillhonom.
Zebastian tog med sig skridskorna för att åka skridskor hos svärmor...
Å det var härligt ute...
Å ingen var kall när vi kom in...förutom på kinderna då... Men det gick ju fort ner med lite varm mat som svärfar hade gjort.
Det blev fisk, potatis och sallad eller chiliconcarne. Så gott så...man fick även äta av båda...
Vi fikade och sedan begav vi oss hem igen...
Vi var ute en sväng när vi kom hem, men vi var tvugna att skynda oss hem för Alexander var kissnödig. Skynda skynda skynda....
Nej jag vill flytta.... TILL VINTER OCH MASSA KNASTER UNDER SKORNA...
 // MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Mickis

Där är vi olika...jag avskyr ju kyla, snö och is...vill bara ha grönt, soligt och varmt =)

2009-01-04 @ 21:32:34
Postat av: Anonym

ååhh men de är så härligt att vara ute =) och knaster under skorna är myspys... jag hålla med dig... :-p

hoppas ni hade en toppendag! kram kram

2009-01-04 @ 21:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0