För att inte bli dement



ska man ju dricka lite kaffe varje dag....Typ så där 3 koppar dagligen. Kanske något jag ska börja göra...? För vem fan vill bli dement?

Fast det kanske är ett rätt härligt liv att leva. Att bara flyta på... Inte minnas något och fråga samma frågor hundra gånger. NEJ!!
Fy så vill väl ingen ha det? Å speciellt inte när man är i det första till tredje skovet att demensen. När man är bara ytterst lite dement? Å verkligen mins att man inte mins något.
Jag har alltid sagt att ska jag bli ska jag fan bli dement. Jag har jobbat med dementa en gång i tiden. Å längtar verkligen tillbax till dem demneta farbröderna och gummorna. Dem va fan Dá shit!!
Jag har alltid sagt att den dagen jag ska in på hemmet ska jag göra ett helvete för dem som jobbar...Jag ska få panlobs demens och vara en elak häxa. Jag ska bråka och slåss. Jag ska vara lömsk och lura mig till bättre vård än alla andra. Jag ska säga precis vad jag tycker..är personalen ful ska jag säga det... osv. Jag ska bli den hemskaste av dem alla. Mina söner ska skämmas över mig för det enda jag kommer använda är språk med könsord i. Jag ska flörta med gubbarna när deras förtvivlade fruar är och hälsar på.
Jag ska även ha punktmarkering av personalen visa tider och så ska jag sitta uppe med nattpersonalen på natten och umgås med dem. Å dem ska bara älska mig...å ge mig massor med gott att äta. Å sedan när dagpersonalen kommer ska jag leva rövare...jag ska aldrig sova..mer än när dem är så trött på mig att dem pumpar i mig för stor dos av haldol...
Niklas plan är den samma...Han ska bli den jävligaste gubben på hela hemmet.

Vi har här med bestämt att vi ska leva ihop resten av livet...Om inte så hookar vi upp på äldre dagar och Tagteama personel...  // MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0