Första dagen på det nya året

har flytit på bra måste jag säga... En och annan dispyt mellan mig och nicke eller mellan mig och något barn. Alltså inget gräl så..men ni vet...vardagsgnabb. Sånt där som hör till utan att det tar någon vidare skada...Uppfostran kanske det kallas när det gäller äns barn... hmmm vad kallas det då när man är på sin sambo om saker då? Inte uppfostran va...det vore ju förjävligt om jag skulle vara tvungen att uppfostra en vuxen karl. Men ibland känner jag mig som hans morsa... Jag har ett nytt nyårslöfte...Ge fan i att vara dem dominanta häxan som talar om vad han ska göra...
Hahhaaa  
Han klarar det så bra själv...MEN HAN ÄR SÅ JÄVLA SEG IBLAND.... alltså jag vill ju att saker och ting ska gå jävligt fort. Snabbt och effektivt... allt tom gräl.
Men där är vi så olika...
Det är väl därför det känns som om jag hela tiden är på honom...Som en jävla häxa!!
Den häxan ska låta sig stå ut med att det ska ta tid...
Alla gör ju saker på sitt vis eller hur?
Å hur ska då jag klara av att lära mig det då?
NI vet... ALLT TAR SIN TID...precis som jag måste lära mig att allt ska tillbax till sin plats... FAN... jag har verkligen mkt att jobba på denna vår eller vinter eller vad man nu kallar januari...vinter...även fast jag tycker det är en jävla klen vinter vi har.
Ja... Dagen har vart bra tycker jag... Med blandade kännslor är 2009 första dag slut.
Kärleken känns ärligt på topp... Jag försöker oxå lära mig att slappna av...inte se saker och ting så negativt...alltså inte negativt som att allt är skit...
Men jag eller Nicke påminde mig idag i en sån jävla bra situation idag...
Vi stod och kramades idag...
Istället för att njuta av stunden så börjar jag psykot att prata om att så här borde vi göra oftare...röra vid varann, kramas, ge varann mer tid.
Då säger Nicke..
Maria varför är du så jävla negativ hela tiden...Njut av stunden istället.
Å det är ju så jävla rätt...
För vilken människa på denna jord förstår inte att man måste ge sin partner och livskamrat mer kroppslig kärlek för att känna sig uppskattad och må bra.
Sånt kan man ju faktist påminna varann om när man inte ha just det den där stunden... THE MOMENT lixom!!
Nej jag har rätt mkt att jobba på 2009...
Men man lär sig hela livet... Eller hur?
Även du, jag, min sambo, mina barn och dem äldre...alla...

mina barn då? Alexander har vart som vanligt...söker uppmärksamhet när man är med Jonathan...det är något som han har svårt med just nu. OM man leker eller är med Jonathan vill han så gärna tränga sig i mellan och vara med..Å gärna synas mer. Men det är något som ska läras bort..Å ses som positivt samtidigt tycker jag... Även här är det bra när Nicke nu vart hemma. Jag kan ta mig tiden med Alexander när Nicke är med jonathan och tvärtom. Även fast Alexander gärna vill vara med den som är med Jonathan iaf...  lustigt bra.. eller inte...? Syksonkärleken på det negativa sättet...
Zebatian kom idag..Han har vart med Julia hela dagen...dem har lekt, tjaffsat och haft roligt. Dem är som ett gift gammalt par... Men bra vänner...å det är väl huvudsaken. Julia säger att Zebastian är tjurig och Zebastian säger att Julia är tjurig ändå är dem med varanndra och har roligt... Zebastian gick hem till Julia på kvällen... Då blir Julia sur för Julias storesyrra beslagtar Zebastian. Svartsjuka mellan syskon...  Den är härligt...men något som jag inte mins så bra själv faktist...?
Kanske för att jag är storesyrra... ???
Den enda gången jag vet att jag sagt ifrån det är när mamma hela tiden daltade med Jonas när det gällde läxor. Men det gör hon än idag... Så jag vet inte om det är svartsjuka...
Kanske var jag med sykonkärleksjuk när jag var liten...måste nog fråga mamma om det?
Jag kan väl aldrig tro att JAG vart sotis på min bror...på brollan lixom... Men det har jag nog vart...med all säkerhet.
Jaha...å så slutade dagen med att Zebastian erkände att han hade ljugit. Om något som hände för jätte längesedan...men som han mådde dåligt för. MED ALL RÄTT... så vi pratade om det..så han somnade inte förrän efter 21:00 idag. Han var ledsen... MED ALL RÄTT... men vi pratade och det blev bra...
Nu ska han bara ringa till sin pappa i morgon... Å det kommer med att gå bra... det har jag lovat utan att äns veta. Men jag tror att Danne precis som jag och Nicke tycker att det är viktigast att ärligheten kommer fram. Kanske lite väl sent nu då... Men den kom fram iaf...Å han var ledsen...
En baggatell grej kanske..
Nu ska jag sova... Jag kan inte skriva nå mer nu.... För jag tappade gnistan... Ska se om jag hittar bra saker som vart prositiva dag istället... // MAIRIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0