Första inlägget för dagen...

Vi gick upp när klockan ringde i morse... Fy fan..snart är det vardaga igen och klockan skall ställas....
Kräks nästan av själva tanken...
Halv åtta ringde våran klocka i morse det var dax att gå upp och göra sig klar för en vinterdag i Ramnäs. Räcka ut tungan
Jag tycker att Ramnäs är riktigt fint faktist...men det är ju påtok för långt från Västerås...Å så är det på tok för mkt intriger för mig att klara av...Det knullas hit och dit och med varandras karlar..Å så är det dem som har barn med samma karl och ingen av barnen vet...Det är bara för mkt för mig. Skvaller är fan DA SHIT...men någon måtta får det va... Jag fick då och då hämta upp min haka när Ramnäsborna och deras grannar berättade för mig.... Den låg där så fint på golvet.... Å väntade på att bli upp plockad.
Adam och Nettan hängde med oss på våran roliga resa till Ramnäs med tåget.
Alexander tyckte det var skit roligt med tågåkandet.
Å duktig var han med... Hela resan utan blöja!! Hela dagen och hela Jullovet...
HAN ÄR FAN DA SHIT... Räcka ut tungan 
Vi käkade lunch, barnen lekte, blev osams och lekte. Blev lite osams och lekte lite till. Som det ska vara...Adam och Casper gick ut en sväng efter lunchen medans Fannsan och Zeb spelade nå spel. Alexander lekte på Fannsans rum med alla hennes dockor. Han var i himmelriket....
Fannsan har ju en del dockor...Dockvagnar, resväskor, vagnar och ett antal hundra dockor till. Här hemma är han ju så frälst i sin Anna och så min Kerstin.  Eller när jag hade henne så var det Skrollan. Men han har döpt om henne till Kerstin. Men just nu är Jonathan livrädd för Kerstin så hon får mest sova i hans fotölj inne i hans rum. Men det är ju bra att han vet att Jonathan håller på att få andnöd varje gång Kerstin kommer i hans närhet... Så hon har förnärvarande rumsarset.
Alexander säger...
Kerstin stannar på Alles rum...Kerstin Umsrestet.
Ja...sedan var det alltså dax för lite till lek. Vi fikade... Å sedan var det dax då...för Alexander att göra två och halv volt ner för deras trapp hemma hos dem.
Grejen var att alla stod där... Han var på väg ner och gick två steg...sen vet ingen vad som hände riktigt...två och halv volt senare fick Jessica tag i honom. Då Galskrikandes...
TYP LIVRÄDD....
Men jag satt mig ner så han fick komma till mig. Då lugnade han sig genast...
Det gick över välldigt fort...
Sedan sa han...
Alle jätte rädd nästan så jag kissade
Då började alla skratta å så var det över...
Jag har känt på honom och han säger att han har lite ont i höger axel. Något som vi måste vara lite observanta på. Vet inte hur det känns med nyckelben och sån där smått som kan gå av...Han har även skrubbsår efter deras heltäckningsmatta i trappen... På pannan, näsan och lite på höger arm. Vi får se hur det går med dagens volt...

Å vips var det dax att åka hem.... På med alla varma vinterkläder och traska ut till knarret under fötterna. Härliga tider!!
Tågresan hem var mkt lugnare...Fyra trötta killar satt mest och lyssnade på musiken från Zebastians mobiltelefon.

En lång dag...  Men helt super bra... // MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Mickis

Låter som en trevlig dag =)

Hoppas det inte är nån fara med Alles axel!!!!

Kram

2009-01-05 @ 20:19:17
Postat av: maddo

vilken superhärlig dag ni haft idag då.. =)

2009-01-05 @ 22:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0