Hur i helvete

stryper man ett barn utan att någon märker det...Å framför allt utan att någon skulle sakna det...?? 
Alexander ALLEBALLE Andersson behöver ha sig en omgång med stryk. En riktig omgång... Eller så kanske det skulle vara så att jag skulle behöva hjälp på traven...en lösning på vårat problem.
Den ungen, barnet, kidset kalla honom vad du själv önskar...Sockergryn kanske? Har sedan i höstas...runt två årsdagen vart som en orm när man ska klä på honom. Han ålar runt, springer iväg, kastar sig... Vi har iaf kommit ifrån ord eller skrik som mamma sluta slå mig eller nyp mig inte mamma. Då var det ännu värre.... Nu är det detta ålande...Det tar sin lilla tid...svetten lackar i pannan på mig...å ilskan kommer ibland välldigt nära. Frustration...

Jag måste verkligen behöva en hjälpande hand....
Å kom inte med dumma åsikter om att skit i att klä honom eller gå utan honom. För jag måste ha med honom. Å kläder måste han ha på sig... speciellt vintertid.

Tre gånger idag...har jag ålat runt på golv för att få på honom kläder.
Först när vi skulle gå hemifrån...
Sedan när vi skulle gå från kyrkan
Å sedan när vi skulle gå från kommunens öppna förskola...

Så antingen så berättar du hur jag ska göra...för att få ett barn osynligt strypt eller så kommer du med ett bra förslag i våran klä på oss kaos... OKEY??

// MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Anonym

inte behäver han strypas min alldeles egna lilla Alle..

han kan få komma och vara med mig/oss en dag när Towa "liten" ska klä sig oxå.. så kanske de kan lära av varann.. haha... jag ålar inte iofs på golvet, hon får klä sig själv.. och är hon inte klar när ag är klar så går jag utan henne.. (oftast räcker de me att jag bara säger de... men kanske kan du prova att han får klä sig själv? fråga om han kan visa mamma att han kan? jag kan låna honom annars ås kan jag lära honom.. =) puss o kram..

2009-01-12 @ 20:34:22
Postat av: mahlin

Jag vet precis hur du har det. Nandi la av med dessa idotfasoner för max ett halvår sen och Indi har börjat nu. Jag håller fast honom allt jag kan och när inte det har funkat så har jag faktiskt tagit honom utan kläder nån gång. Han dör inte av det (om man inte ska var ute länge såklart) och börjar efter ett tag känna att det är kallt och tigger då om kläderna.

Har tyvärr inga bra tips, annat än att sätta sig ovanpå och försöka lirka in alla kroppdelar där de ska vara i kläderna.

Ibland kan det hjälpa att strypa sig själv och svimma en stund, då kommer man ifrån allt tjafs och kaos;-)

2009-01-12 @ 21:02:00
URL: http://detharligalivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0