Jag har ett rätt fullspäckat schema för nästa vecka...

Jag har även dubbelbokningar men väljer med hjärtat... Jag har en hel del att göra. Men det ordnar sig..
En del saker måste jag välja bort mkt för att vi inte har barnpassning. Men en del saker väljer jag bort för det finns viktigare saker att göra.
På Tisdag börjar våran föräldrar utbildning 12 ggr. Fast man ska ICKE kalla det utbildning utan choachning. Fick jag rätt fort höra...

Nicke får representar oss båda på våran sektions medlemsmöte. Det är synd att det krockar...Men så är det...

Så varför i helvete har jag kommit på att vi skall gå detta då??!?!

Ärligt så tror jag alla skulle behöva sig en liten utbildning i föräldrarskapet. Vilken förälder man än är!! Jag är helt ärligt när jag säger att jag tycker jag rockar rätt fett på att vara mamma.
Jag har regler och rutiner och håller dem sammtidigt som jag är en snäll och mjuk mamma. Men kallas nog rätt ofta. Hård men rättvis.
Ingen egenskap att skryta med kanske?
Men bortskämda ungar/barn/kids/änglar är bland det värsta jag vet.
Jag är inte alltid 100%-igt konsikvent i alla situationer. Men det skär i mitt hjärta när folk säger nej och gör ja. Å förvirrar sina stakars barn.

Jag är absolut inget proffs...Å jag felar i massor....

Men jag tror att hur man är som mamma, pappa eller vårdnadshavare så ska man ta chansen när man får. En del av mina vänner har gått denna utbildning. Olika omgångar och olika år. Alla som gått den har vart mkt positiv till detta.

Å av någon konstig annledning är detta inget föräldrar pratar högt om.
Att dem faktist går eller har gått en föräldrar utbildning. Kanske för att andra dömmer en som förälder eller tror att det är något gravt fel på ens barn?
Vad vet jag...
Men att jag vill ha choachning i att bli en bättre mamma tänker jag inte hymmla om.
Mina barn driver mig till vansinnet ibland...
Mina barn testar mig även fast dem vet att ett nej är ett nej.
Mina barn trotsar på olika ställen vi är på för att kolla hur jag ska aggera och reagera.
Dem är helt normala...Å jag som mamma känner mig också rätt normal.

Jag vet ärligt inte varför det är så...att ingen berättar att dem faktist gått den eller går den...
Det har inte kommit fram förrän jag nämner att jag ska gå den...eller jag har sagt att jag ställt mig på kö.
För här är den rätt poppis och jag har stått på kö ända sedan förra terminen.
Å nu fick vi plats.

Att gå in med positiv synsättning när det gäller äns barn är vad vi ska få lära oss. Stegen till att komma in med positiv anda när det gäller uppfostran.
Å då är det inte att man ska säga JA till vad dem än frågar...

Jag ska även gå in med öppna ögon när det gäller denna utbildning. Inga skygglappar ska på...utan jag ska vara öppen för nya sätt och nya tankar.

Tisdag är fullbokad...

bvc och läkarbesök och spruta.
*hålltummarna att febern är borta tills då*

Sedan ska vi till barn hab. Vi har fått tid nu... Nu är det alltså dax att lämna Åsa.
Jag har bett Nicke att följa med på detta möte. Jag vill inte gå själv. Det är ett tre timmar lång möte, å jag hoppas verkligen att det kommer att gå vägen och att vi kommer att klicka med den nya sjukgymnasten. Den nya kuratorn och det nya teamet.

Onsdag har vi så vi ska gå på öppen tiden för medicinkonsentrations test (heter det så?) Dem ska iaf sticka Jojje och se så att medicinen är rätt dos och att levern mår som den ska.

Torsdag har jag bokat in mig för barnvakt till Adam. Eller barnvakt och barnvakt...jag har faktist erbjudit att hämta honom från fritids så han inte behöver vara kvar så länge. Jag tar med mina kids och vi äter middag hos dem och sedan har jag fixat skjuss så vi kommer hem i tid för sängdax.

fredag tänkte jag gå till öf... Bara så du vet mickis...Å då får ingen va sjuk...
*håller tummarna*

sedan är det helg...Å ledigt!! // MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0