Jaha...

då var det rast och data som gäller för en halvtimme framöver så där lagom skulle jag vilja säga. Jag är relativt trött...men dock inte lika död som jag var i morse... TACK OCH LOV!!
Vi hade en rätt körig kväll i går kväll...med dygnetrunt sköterska här och mkt bollar i luften på en gång.....så där som man kanske inte vill ha första helgen man jobbar. Men det får bli som det blir...Å va som det va...
Nu är det äntligen söndag. Den dag man längtar mest efter när man jobbar bara helger. Har ju fullförståelse för alla dem som har den här ångesten över att dagen snart är slut och måndagen och arbete börjar igen.
Långt bak i mitt sinne så saknar jag nog det här med endast dagtid. Men sedan så blir jag så anti bara dagtid. Tänk... Å ha det underbar schemat som vi har.
Nu vet jag ju att det klart inte är så...att alla har ett sånt bra schema som vi. Å vi som jobbar på dagen...vi 6 har verkligen fått säga och fixa och trixa med detta schema själv. Så vi ska få så mkt ledigt som möjligt...Kanske låter lite sjukt att man vill vara ledig när man jobbar. Men vi har ett tungt jobb både pyskist och fysiskt. Även fast vi har bra hjälpmedel som lättar för oss massor i vårat fysiska arbete. Det psykiska är inget att göra åt. Mer än att säga ifrån...ha tålamod och avlasta varann.
Vi har sexveckorsschema här...
Ska nog lägga ut ett schema i min blogg... Eller? NEJ... lägger inte ut nå tider...men vi har korta vecko turer. Aldrig mer än 6½ timme. Helgerna jobbar vi 6 timmar eller 12 timmars pass

v:1 jobbar jobbar ledig ledig jobbar jobbar jobbar
v:2 jobabr ledig ledig jobbar jobbar ledig ledig
v:3 ledig jobbar jobbar jobbar jobbar ledig ledig
v:4 jobbar jobbar jobbar ledig jobbar jobbar jobbar (denna vecka kan se tuff ut med korta veckorturer)
v.5 ledig ledig jobbar jobbar ledig ledig ledig
v:6 jobbar jobbar jobbar ledig ledig ledig

Å så rullar det på...jag gillar den veckan med endast två arbetsdagar. Då är det helt underbart att lägga in föräldrarledigt eller semester. Å så är man ledig en hel vecka. Vi har gjort lite så för att man ska kunna vara ledig. Inte sätta det i system men att om man vill göra något. Eftersom dem flesta hos oss gillar att resa, fritid och har barn. Då kan man unna sig ledigt men inte missa så mkt semesterdagar.
En perfekt lösning...tycker ju jag!! Räcka ut tungan

Nu ropar min älskade arbetskollega... MAT!!  härligt...tänk om Nicke skulle vara som Anki...fixa i köket och med brukarna å så bara ropa när allt är klart...härligt!! Räcka ut tungan // MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Aha, du är också uska? Kul att det finns en till! Trivs du på ditt jobb? :) Tack för kommentaren och ja, det är gamla sanatoriet i Varberg faktiskt. :) Kraaam

2009-01-11 @ 19:42:29
URL: http://importeradskaning.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Fick du min kommentar? Sidan verkar krångla lite :)

2009-01-11 @ 19:43:35
URL: http://importeradskaning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0