Lågkonjukturen suger stor fet pung!!

Jag kollade på nyheterna efter Anne på Grönkulla idag. Jag stängde faktist av tv efter en stund orkade inte lyssna på Alliansens snack om *suck* vad dem tycker är förbättring och att 2009 kommer bli ett hårt år ekonomiskt.
Jag stängde av och vi lekte tittut istället....
Jag glömde bort det som är jobbigt och rullade in mig i mitt underbara familjeskal. Vi lekte tittut och hade det super mysigt på Jonathans matta.
Då ringde Zeb´s pappa.
Ledsen...
Förvånad
Idag var det hans tur att skriva på avgångs pappret.
*suckar*
Jag blir fasiken jätte ledsen...
Zebastian har pratat om hur ledsen pappa kommer bli om han med får gå från sitt jobb. Å vad ska vi göra?
 "Pappa kanske måste sälja sina bilar"  "mamma han kommer få jätte lite pengar" "hur ska han få ett nytt jobb mammam?"
Jag blir super ledsen för Dannes skulle och jag blir ap ledsen för att jag vet att detta kommer göra Zeb orolig.
"det enda som kommer vara bra om pappa inte har något jobb är att jag får gå hem tidigare från fritids men de är det enda....stakars min pappa"
Men det är väl så det är...lågkonjukturen har även drabbat en i våran familj. För hur det än är...tillhör han våran familj.
I know...vi har helt skruvad familje situation..!!

Har någon en jobb över vet jag att det är mer än välkommet!!!
*HÅLLER TUMMARNA HÅRT*

Att få 70% av sin lön är inte mkt att hänga i julgranen...Inte att stoppa i plånboken heller...

På tven pratade Alliansen om att bankerna inte ville låna ut pengar och jobben blir mindre och mindre. Företagare vågar inte anställa och vågar inte heller ha sina anställda kvar...

FAN!!

Snälla någon kan vi inte göra som dem gjorde i Thailand..Strejka oss till att regeringen avgår...  // MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Mickis

Usch, vad tråkigt att höra!!!! Hoppas så att han får tag i nåt nytt snart!

2009-01-22 @ 17:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0