Om ni undrar vad vi gör vakna så här tidigt...?

eller man kanske förväntar sig att man ska vakna tidigt när man är tre barns mamma. INTE JAG!!
Vi brukar vakna denna vid denna tid... 07:30 
Men inte idag...Nej då tyckte Alexander att vi skulle vakna 05:50
Han gjorde en Alle...han täde lyset i små grabbarnas rum.
Jag vaknade så fort det blev ljust...Å kastade mig upp...slog benet i sängen och tån i tröskeln till hallen. Som förövrigt är endast en halv centimeter hög men ont gjorde det....som fasiken.
Men det var försent....Jonathan var as ledsen... grät...sån där gråt...
"mamma hjälp mig jag vill sova gråt"
Jag gav honom nappen och drog med mig Alexander i mörkret. Skällde på honom... med rytande viskande röst...
*du kan inte tända lampan i erat sovrum jag kommer dra ut lamp fan i kväll, det är aj aj att tända lampan"
Vi försökte somna om...men det var ingen ide. Jonathan var för ledsen. Å när vi hämtade upp honom blev han super glad.
Försökte inte äns att somna om i våran säng. Nicke skulle snart upp och jag tror inte vi skulle fått plats alla fyra i våran 140 cm breda säng.
Ett barn funkar...
Så nu sitter jag här... rätt så jävla morgon sur, trött och vill inte göra något.
Men för ovanlighetens skull ska jag slå på två koppar kaffe och försöka vakna till liv.
Å jag tror nästan att jag ska sova middag med båda barnen idag. Fast vi inte gör det. Men om vi vilar lite fint på förmiddagen så kanske det inte gör något...?
Fan jag är så trött.... Så trött!! // MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Mickis

Usch, jobbigt när dom ska upp sådär tidigt....våra ungar kan ha såna där perioder lite då och då, tack o lov inte alltför ofta.



Hoppas han sover längre imorrn, så ni kommer in i vanliga rullor igen. Kram

2009-01-22 @ 09:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0