På Aftonbladets

löpsedlar idag står det...
FÖRSÄKRNINGSKASSAN TVINAR TIO TUSENTALS SVENSKAR ATT JOBBA FAST DEM ÄR SJUKA....

Vänta!!!
STOPP!!!

Det är inte försräkringskassan som tvingar tiotusentals svenskar att jobab fast dem är sjukskrivna...för att få pengar...

DET ÄR FÖRSÄKRINGSKASSAN SOM UTFÖR ETT ARBETE ÅT VÅRAN NYA REGERING....

Dem följer ju bara våra lagar...
Det är ju inte så att det sitter en översittar snubbe på försäkringskassan och bestämmer massa och sedan bara gör...
Det är regeringen som har beslutat detta...
Ni vet...dem där blå jävlarna... Ni får ursäkta...mitt språk..eller det behöver ni inte alls.  För dem är fan för dem rika och dem sjuka och mindre rika ska fan inte ha så dem överlever vardagen. JAG är arg... Jag har varit upprörd över detta länge... Å för mig kommer det inte som en chock direkt. Å det vet den som läst min blogg.
Men att skriva att det är försäkringskassan...
Nej jag tycker mer än synd om alla dem som blir utförsäkrade från FK. // MARIA MAROSKA

Läs gärna själv här.... ^ 

Kommentarer
Postat av: Mickis

Japp, det har du alldeles rätt i....man ska inte skylla på fel ställe/person!!!!





Sv: tack för orden i min blogg. Det känns skönt att veta att jag har ditt förtroende....men just nu känns det inte som om jag varken vill eller kan ge tillräckligt för att vara med i styrelsen. Kanske jag känner annorlunda en annan gång, ett annat år..... =)

Kram på dig!





.....o krya på dig!!!

2009-01-06 @ 21:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0