Rast....

Jag har rast nu...Så jävla skönt...  Kaffe i muggen...Å snart ska jag kasta upp mina ben för att vila en stund...
Dagarna här går sjukt fort....Fast egentligen ska jag väl inte skriva det..För då säger det vips så går tiden segt som fan.
Jag gillar att jobba med Anki vi jobbar på bra ihop. Jag vet vad hon gör när jag gör något annat och tvärt om. Det är rätt sjukt men vi skulle inte behöva prata med varann...
Det enda jag vart lite osäker på det är om några mediciner ändrats under denna tid jag vart borta... Annars är det som om jag aldrig vart borta... Helt sjukt!
Jag ska verkligen söka mig ett nytt jobb såsmåning om...Men i lågkonjuktur och varsel är det inte det lättaste...Inte äns för mig som har ett yrke som är behövligt.
Jag har hört lite rykten om nya ställen som skall öppna eller att det finns tjänster lite här och där...Men inget som lockar mig så där...
Men kanske värt ett försök?
Det är ju helt okey att ta tjänstledigt och prova på något annat...?
Eller kanske tom börja jobba på timme hos någon privatutförare?
Jajaa... tåls att tänka på några månader till... Vilo Paus// MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Mickis

Hoppas du snart kan hitta nåt som du trivs med.



Om du ska söka timanställning hos nån privat så vet du väl att du måste få ok från din huvudarbetsgivare, va? ;) Är det inom vården du tänker kan det bli tufft med tanke på att det är konkurrerande företag (fick själv nej av min chef).



Tjänstledigt kan du söka för att prova annat jobb, men det är din chef som avgör om du får eller inte... =)



Jag kikar också på lite andra jobb, men är lite velig då jag tycker att schemorna är så tuffa på alla ställen, inga normala arbetstider alls längre ju (ser på mamma med sina delade turer, 14-timmarspass och varannan helg)...så då håller jag hårt i min dagtid ett tag till.



Du skulle vara en klippa i vår verksamhet, så jag tycker du ska söka när/om det blir nåt ledigt hos oss.....

2009-01-10 @ 12:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0