städat klart...

Både jag och Alexander är trötta...Alexander vill gå och sova nu...Men det går ju inte riktigt...
Vi har verkligen städat här...med två pauser dock. En lite längre för att äta lite mellis och kolla på andra delen av Anne på grönkulla. Alexander sitter som ett tänt ljus när vi tittar på Anne på Grönkulla. Å när hon hade grönt hår så sa han...
MEN ÅÅÅÅÅ MAMMA TITTA....
Sedan var han helt tyst tills det slutade... Helt otroligt...på engeska och allt... Fast det händer ju en del. Å Anne med ett e på grönkulla snackar ju hela tiden så.
Jag har idag...
Damsugit och torkat golven i alla våra rum. Tagit ner alla julsaker utom granen. Jag orkar inte nå mer. Den överlämnar jag till morgondagen. Det ser lite tomt ut i fönstrerna även fast jag ersatt alla ljusstakar med lampor.
Det luktar nu ajax hemma hos oss... Zebastian har valt lukt denna gång... Citrus.. Helt okey. Jag är rätt anti för starka lukter...men denna var helt ok.
Alexander tröttnade på mitt städande så han tog en film från Zeb´s bokhylla och det blev Lillefot. Han skrattade super mkt, det märks att han börjar bli äldre och förstår mer och mer vad han ser.
Eftersom vi inte vart ute idag skall jag ta med Alexander på Zeb´s karate idag tänkte jag. Han behöver komma ut och röra på sig lite.
Iof har han inte sagt en enda gång att han vill ut. Det gjorde han när han var sjuk...så han har nog mysigt på rätt bra hemma med mig idag...
Det vill jag iaf tro... Å tänker tro det!!
Snart kommer Nicke hem han slutade väl nu...Om vi har tur. Eller om han har tur.... Jag ska förbreda maten redan nu. Det är lika bra.... eftersom karaten börjar 17:30 å det ska bytas om och lite så...
Jag skulle behöva till apoteket och hämta Jonathans medicin oxå men det får bli en promenix i morgon när Jonathan sover. Då kan vi vara ute efter lunchen och leka lite innan det är dax för mig att åka på styrelsemöte på våran sektion.... På återseende då... // MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0