Vad ska vi göra?

nu är det bara Nicke som fortfarande är sjuk...men han är mkt piggare. Även fast både han och Zeb sov till efter nio idag. När vi ropade...Nu är det frukost!!
Jag känner för att komma ut och träffa folk... människor...vänner...se mig omkring... Undrar vad jag kan hitta på? Igår tänkte jag nästan att jag skulle ta barnen och åka och bowla. Men idag har jag ingen lust att engagera mig så mkt...
Zebastian tycker jag är världens strängaste mamma.
Han får inte åka och bada med sina kompisar.
Varför då då?
Jo för att jag anser att en åtta åring ska ABSOLUT inte åka och bada själv utan vuxen som har ansvar. Barnen tycket det räkte med att det faktist var 3 stycken som var 13 år som skulle med...
Jaha...det skiter väl jag i var mitt svar. Om det händer något då...ska ni 13 åringar ha på ert ansvar då om min son drunknar. NEJ NI... om ni ska åka och bada och får göra det för era föräldrar så varså goo...
Fick idag höra att INGEN får åka och bada själv efter jag sagt NEJ...  
Men jag tycker det är idiotiskt...
Sen är det ju upp till ålder och hur man är... Men Zebastian är bara 8.
Snart kommer han komma hem och fråga om han får hänga med på stan istället. Å där kommer han med få ett NEJ. Jag anser att man som 8 åring inte har något på stan att göra.
PÅ stan...Någon måtta får det vara...Sedan om andra mammor och pappor eller vårdnadshavare skickar i väg sina icke tonåringar på stan själva så är det upp till dem.
13 år vist... Åk ner och häng då..Å handla på rean. Men då har man intresse för det...
Jag vet att han kommer att komma snart...för jag pratade nyss med grannbarnen. Dem sa i förbifarten att dem skulle på stan...så om Zeb ville komma och leka skulle han göra det innan 12.
Så jag vet...att snart kommer det ringa här hemma...
~mamma får jag hänga med på stan jag med...snälla mamma...
Men där går han bet inga barn ensamma på stan än på ett par år.
Även här är ju åldern inte så viktig utan hur man är...men inte som 8åring...
Nej ut och lek i skogen med kottar och barkbitar...använd fantasin... // MARIA MAROSKA...världens elakaste mamma


Kommentarer
Postat av: Mickis

Då hänger jag med i "elaka mamma klubben"....för våra barn kan också glömma att göra såna saker när dom är 8 ;)

2009-01-02 @ 11:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0