Välkommen

2009!!
Första dagen på detta nya år, då är det bara 364 dagar kvar till ett nytt år. Vips så sitter jag väl här och summerar 2009.
Jag och Nicke gick mellan vardagsrumms fönstret och köksfönstret för att se när grannarna smälde bort sina hundralappar.... Men det var helt sjukt. Det smällde som aldrig förr. Det var mer än förra året. Folk var helt galna. Å det smälde verkligen mellan husen här. BBBHhhhhOOOOOOMMM!!
Jag blundade för så så där 30sekunder hade man inte vetat bättre skulle man kunna tro att det var krig utanför vårat fönster. När jag tittade upp så lös det upp övertaken som när man skickar ut dem där nödraketerna när man är inöd. Som i ett krig.
Helt sjukt...
Dem började här 23:50 precis när våran film var klar. Jag ringde min päron och Nicke till sina. Sedan smällde dem till 00:20 å då menar jag verkligen konstant smällande. Strax innan jag gick och la mig kom några som vist hade tagit fel på klockan och smällde här utanför på stora gräsplätten...Så jag kollade på det innan jag gick och la mig.
Halv två vaknade jag att det lös på toan...
Där satt Alexander... Å kissade....
~jag kissar mamma
~ja jag ser det hjärtat
~jag ont i ryggen mamma
~oj varför då då?
~du inte kliat mig mamma
Snacka om att försöka bli kliad på ryggen... Men jag smorde honom och han fick hoppa ner i min säng. Där jag låg själv. Nicke hade somnat i Zeb´s säng. Han skulle BARA titta på något...hahhahaaa men han ligger bra där tycker jag. Han ligger så bra där...sååå bra så!!  Alltså på riktigt... Han ligger åt rätt håll med min värmedyna så han kan kolla på tve tills han somnar. Jag tror ju på det här med värme...Å två mornar har han ju tryckt och fräst ut massor med äckel. Fy fan!!
Så jag har gärna honom långt ifrån mig någon natt till så jag slipper bli smittade av hans mysitiska sjukdom... Nej men han är så jobbig när han är sjuk...han ojjar, suckar, rör sig, velar, vill kramas, vill vara nära, svetas...Allt som jag ej uppskattar nattetid.
Så för första gången så frågade jag faktist Alexander om han ville sova brevid mig.
Han tittade lite konstigt på mig...
~sova i mammas säng?
~ja om du vill...
Å så gick vi till min säng och sov...
När vi kom in viskar han.... Vart är pappa? Pappa sover i Zeb´s säng för han har ont i kinden. Då viskar han till mig...oj oj pappa ont måste sova i Zeb´s säng. Jag med ont mamma... hmmmm...vadå har du med ont viskar jag...JA mamma jag har ont så du måste klia ryggen.  
 // MARIA MAROSKA

ps: vi sov hela familjen till halv åtta då jonathan tyckte vi skulle gå upp och äta frulle... Frulle dax...jag bussade kidsen på Nicke så jag fick dra mig ett tag till. Alexander hade ju trotts hållt mig uppe med ryggkli och ojjande en timme. plus att jag hade rethosta som tar kål på mig...så jag förtjänade att dra mig lite.... eller hur?


Kommentarer
Postat av: Mickis

Ni har så härliga ungar!!!! o Alle har så härliga kommentarer fnissar



Här på Gryta smällde dom också som sjutton, fast vi tyckte nog att det var mindre än dom två tidigare åren, för då har dom hållit på nästan ett par timmar konstant =) Tokia människor...hehe.



Kan också tro att vi snart sitter här med våra bloggar, våra familjer och skriver om detta året....för det är ju som alla vuxna sa när man var liten, att åren rusar iväg när man blir stor. Hinner ju inte med ;) Tycker inte det var länge sen vi hade nyårsmiddag här hemma med stor mage och alkoholfritt vin ju S



2009-01-01 @ 11:10:57
URL: http://mickis74.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0