Allvarligt...

Hur orkar folk....

Jag och våra kids var hemma hos Mamma och pappa idag. Å jag tog mig friheten att hjälpa min pappa att klippa gräset... Å då har dem inte äns en som man måste använda MASSOR med muskelkraft för att få fram... Inte en gammal hedlig miljövänligsak...
Utan en med bensin...men som man ändå måste skjuta på så där lagom mkt för att bli svettig. Eller jag blev iaf svettig...
Dem har en sån här fin sak...

Men allvarligt... Jag vet inte hur stor tomt mamma och pappa har?? Å dem har tom tagit super mkt av tomten och gjort stor alltan och mamma älskar blommor, buskar och växter. Bär och träd å ändå är det miljoner med grässtrån som ska klippas. Å ju mer det regnar ju bättre växer gräset... Det var mindre än en vecka pappa klippte sist...
Nej en sån här fin pryl skulle ingå i alla husköp...

Om jag är lat?? Nja det kanske jag inte är för jag tycker om att hjälpa mamma och pappa och gör det mer än gärna då jag vet att pappa sliter med sin värk dag ut och dag in. Men jag är snarare mer bekväm. Skulle hellre glassa runt på en sån där... Funderade ett tag på att söka till park och idrott och sitta på en sådan här gräsklippare och digga musik från mp3:n och bara njuta...
Men då skulle det även vara ett långsamt självmord... Då jag är gräspollen allergiker.
Annars kanske en sådan här atomatisk gräsklippare skulle funka...Ska googla lite och se vad den kostar... Snart fyller ju pappa jämt. // MARIA MAROSKA

Ps googlade på bilden jag hittade... 13:990:- Som hittat för den som har dem pengarna!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0