Jag vill ha vinter...



Alltså ni får ursäkta men jag vill ha vinter...Jag vill ha snö...jag vill ha solsken och gnistrande snö. Det skall knarra under skorna och det skall vara skidföre för alla älskade barn med skidor på fötterna.
Våran Sommar suger så varför inte en härlig Vinter....
Det skall vara så där lagom kallt... Så snön ligger kvar efter en natt med snöflingorna som fallit. Det ska inte göra ont när man andas utan de skall vara så där perfekt lagom kallt. Så man måste knäppa upp vinterjackan när man sitter i sin egengjorda snösits och tittar på när barnen gör snöänglar eller bara leker i snön.
Prickikorv smörgås och härligt varmt att dricka.
I våran familj är det varm saft som gäller en vinter dag ute...

Jag känner ibland paniken inom mig... Jag behöver bo mer norröver... Det kan ju inte ha något med mitt ursprung utan det måste ju ha något med att jag faktiskt tillbringat härliga vinterlov och härliga påsklov hos släkten i Kiruna.
Jag kommer aldrig så länge jag lever få min familj att vilja flytta till Kiruna...Å utan dem lever jag ju inte så...?? Jag får snällt tänka mig in i vårat vinterliv här i Vässe... Även fast vintertiden här inte är att lita på. Å att folk runt om kring klagar så fort vintern och kylan kommer...
OM alla skulle se härligheten i vintern skulle vi inte ha nå gnäll alls...
FY fan va kallt å å vad jag fryser....
KLÄ PÅ ER RÄTT DÅ FÖR FAN FUCKERS!!!

Nej ge mig hellre en härlig vinter året om än denna äckliga sommar... // MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Jessica Björklund

Är du inte klok ingen vinter snälla inte nu vänta ca 6 månader till snälla snälla...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0