Min dag är snart över... Din då?!


Jag har en jävla dålig dag idag...
Jag förväntade mig för mkt...
Jag är så proffsig på att inte säga vad jag vill och vad jag förväntar mig...
Jag är så fett bra på att stänga in mina känslor...
Jag är den bästa som går i ett par sommarskor att hålla tillbacks en gråt som jag inte vet varför den kommer?

Jag är orkes lös...
Jag vet inte vad det är...
Jag tappar mitt fotfäste vissa dagar...
Jag känner mig bara arg, ledsen och gråtig...
Jag vill vara en bra människa
Jag vill vara en bra mamma
Jag vill vara en bra älskling
Jag vill bara vara glad...

Men hur jag än försöker göra dagen till en bättre dag än den var när jag vaknade så går det inte...

Jag försöker lura mig själv..
Jag försöker lura mina barn..
Jag försöker lura min kärlek...
Jag försöker mest av allt lura mig själv...

Det funkar inte, det funkar inte alls... Jag blir bara dum, ilsk och orkeslös.

Jag försöker visa lycka...Men mina ögon avslörjar annat...
Jag försker visa glädje...men mina tårar vattnar mina ögon...
Jag prata vänligt...men rösten skär sig och tonfallet är långt ifrån glatt

Jag vill bara vakna upp i morgon och vara glad....

Jag mer än någon hatar mina down dagar.... folk flyr ifrån mig... Jag skrämmer bort dem jag älskar mest.... Min älskling flyr hemmet och mina barn gör allt för att få min uppmärksamhet.
De suger ur den sista kraften ifrån mig och jag gör allt för att få dem nöjda...för att dölja min nedåt dag... Jag gör allt nu skriver jag för att orka med dem få timmarna som är kvar innan kvällen kommer...

Jag är glad att mina down dagar är få...Å endast endagsvis... Jag är glad att alla jag mosar över i min inre ilska står kvar när jag vaknar nästa morgone...

Min kärlek kommer komma hem sur... Jag känner det på mig. Mina sista ord var inte elaka men inte ärliga. Han avskyr mig när jag försöker säga något bra fast jag egentligen menar något annat...
Jag hörde det...Han hörde det... Alla som känner mig skulle höra det... Alla som känner och vet hur Maria är när hon inte orkar med livet för en dag...

Jag måste göra något...
Jag måste göra mat...
Jag måste bada mina barn...
Jag måste jag måste jag måste... Men snart är dagen över.... // MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0