Jag skulle helt klart

Kunna åka iväg på något som kryssning med min familj en gång i månaden eller iaf varannan månad för att komma ifrån vardagen. Jag tror att man blir gladare av att få komma ifrån vardagen och dess måsten. Jag känner mig helg ärligt deppig när jag tänker på tanken att det kommer ta evigheter innan vi gör något igen.

Å nu måste jag se till att detta inte får hända. Jag känner att jag drar ner hela familjen i mitt depp när jag tänker på att det är så jävla trist att vara hemma i vardagen.

Jag skulle nästan just nu kunna skriva att jag hatar vardagen och dess äckliga måsten. Vi måste gå till jobbet....vi måste städa...vi måste handla...vi måste laga mat och vi måste.. Fuck of för alla jävla måsten!!

För även fast jag vet att det finns folk här i våran värld som menar att det inte finns några måsten. Men det finns det fan... För utan miljoner eller iaf 40 tusen på kontot efter lön så finns det måsten som städning, tvättning, tvagning och matlagning. Jag har inte råd att betala för hushållsnära tjänster, å när det blir för mkt för mig blir jag depp jag blir så jävla off. Jag skulle mer än gärna bara lägga mig i sängen och gråta. Gråta för att jag hatar att göra alla dessa måsten. Å det blir så påtagligt när man faktiskt har haft det så bra i 24 timmar.

Jag är less på dagliga konflikter och jag är less på att vara mig själv.

Angående den här boken jag läser så är den tung..tung som fan. Vet inte varför? Kanske för att jag tar den på allvar. För att jag faktiskt försöker göra något?
Men det är inte lätt..

Men bajs i det nu...

JAG HATAR VARDAGEN...// MARIA MAROSKA drömmer om massor med pengar för att slippa vardagen för ett slag


Kommentarer
Postat av: JAANA

Åhh vad jobbigt :( Men jag tror att mycket handlar om inställning. Lägg in lite vardagslyx någon dag i veckan så kanske det blir lite lättare att klara av alla måsten? :)

2009-03-01 @ 20:17:11
URL: http://jaanas.blogg.se/
Postat av: Sara

Vardagen - ett nödvändigt ont. Håller med dig.

Kram

2009-03-01 @ 20:17:59
URL: http://charliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0