Kontroll eller sjukt? Av kärlek eller av makt?

Jag har undrat en del hur mkt era sambosar eller kärlekar eller vad det nu kallas när man är ihop. ♥ Fast vissa är ju faktiskt gifta.

Men jag har undrat en del från och till hur mkt dem bryr sig om erat liv på Internet?!

Om dem lägger sig i era bloggar, sidorna ni hänger på och om dem backar upp er om något händer på Internet.

Att missförstå varann är ju helt klart mycket lättare när man surfar runt på nätet än när man pratar med varann vid ett fikabord.


Jag förundrar över hur många sambosar och karlar som egentligen lägger sig vad deras kärlekar gör å nätet.


Nu vet jag att min sambo läser min blogg då och då. Han brukar inte säga så mkt om min blogg.

Någon gång har han sagt att vill man veta hur jag mår utan att fråga kan han läsa min blogg.


Vi hänger båda på Facebook men det är väldigt sällan vi bryr oss om varandras sidor. Jag brukar ju iof kommentera hans jätte roliga bilder han gör på facen.


Men jag kan säga att det har hänt mer än en gång att jag pratat med någon och deras sambosar eller kärlekar lagt sig i...


Varför är det så? Kan den man pratar med inte stå upp för sig själv eller är det så att den man lever ihop med inte kan ta att man har olika åsikter?


Jag måste nog säga att jag är inte ett dugg intresserad av att använda min sambo som nå försvarsplank.


Jag reder upp det jag själv ställt till med eller står för mina egna åsikter.


Å jag trycker det är grymt löjligt...


Det här med privatliv på nätet tycker jag är ett måste. Jag skulle aldrig läsa någon annans mail eller äns begära att få göra det.

Jag är inte ett dugg intresserad över vem min sambo har på msn. Nu är vi väldigt dåliga båda två på att använda msn. Iaf jag...


Men jag vet ju att en del inte får prata med vem som helst på msn.


Så hur mkt får man egentligen bestämma över sin kvinna eller man?

Å hur mkt låter den andra än bestämma egentligen fast man inte tycker att det är okey.


Att vara för kontrollerande är sjukligt enligt mig. Ett sunt förhållande är A och O.

Å när det sunda går över till sjukligt måste man vara man eller kvinna och säga STOPP!!


När och var och vem får bestämma om ens egna liv? // MARIA MAROSKA


Kommentarer
Postat av: Mickis

Jag har mitt liv på nätet och han har sitt...vi kollar inte varandras mail, inte varandras msn:er osv.

Är inne på hans sida på FB nån enstaka gång, men det är väldigt sällan...

Han läser inte min blogg och ingen annans heller då jag vet att han tycker det känns som att läsa nåns dagbok och det tycker han inte är ok och jag kollar inte upp vilka sidor han hänger på heller.

Jag delar med mig av mitt nätliv då och då och likaså han...



Typ nåt sånt =)

2009-03-30 @ 10:03:55
URL: http://mickis74.bloggagratis.se
Postat av: Mickis

Ja, det är sjukt att det finns folk som anser sig ha rätt att kontrollera och styra sin partners liv....sanslöst.



Förtroende är väl a och o tycker jag...o kontrollerar man då innebär det att man inte litar på, så tycker jag....sen om det är den andra eller egentligen sig själv man inte litar på det är ju en annan fråga ;)

2009-03-30 @ 10:10:56
URL: http://mickis74.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0