Mamma mia vad gott vi sov

I morse höll vi ärligt på att försova oss. Vi får helt enkelt tacka våra barn för att vi vaknade i rätt så lagom tid i morse.

Jag ligger i dvala när jag hör Zebastian säga till Alexander

      -behöver du bajsa

      -nej inte bara hjälp med blöjan tack

      -Då ska jag hjälpa dig. Zebbe ska kissa också 
      -Kan vi göra tillsammans då

      -Ja

Sedan somnar jag om. Tänker mig att klockan måste var runt halv sex. För ingen klocka hade ju ringt. Hör dem fnittra inne på toa. När dem är klara kommer dem in till oss.

     -Mamma vad är klockan?

     -Jag vet inte... kolla. 
     - Klockan är 06:28

Det får Nicke att vakna

     -Vad sa du att klockan var Zeb

    - Den är 06:28

    - Å shit jag ska ju jobba idag för vist är det måndag

    - Ja det är det...

Sedan blev det fart i våran familj. Nicke brukar sitta på bussen vid det där laget och skuffa till jobbet och vi brukar göra oss redo för att plocka fram frukost.

Jojje hade bajsat så det stod härliga till så det var helt sjukt. Jag gjorde ett tappert försök att inte visa hur äckligt jag tyckte det var sedan satt tre små vid frukostbordet vid tio i sju. Nicke gick nog bara upp och kastade på sig kläder och borsta tänder. Tror jag iaf. Hade inte så stor koll tyckte det gick med super fart iaf.

Zebastian cyklade till skolan idag. Jag vet inte om det var rätt eller fel jag har inte ens kollat ut eller kollat på gradantalet jag sa bara JA när han frågade om cykeln. BRA va?! // MARIA MAROSKA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0