Sjuk...sjukare....sjukast....

Jag är sjuk...när jag är sjuk blir jag så sjukt självdestruktiv eller något i den stilen. Det är så jävla synd om mig och helst av allt skulle jag vilja ha någon som satt på min sängkant strök mig på pannan tills jag somnade och talade om hur synd det är om mig när jag är sjuk. För att få en bekräftat att jag verkligen är så jäkla sjuk som jag känner mig. Jag vill ha kärlek och omtanke hela tiden 100% HELA TIDEN.

Jag skulle vilja ha Nicke hemma som pysslade om mig. Kom in till mig med soppa eller lättare lunch. Han skulle massera min rygg och komma med vatten, halstabletter och Alvedon med jämna mellanrum.

Jag skulle behöva honom jag skulle verkligen behöva någon som verkligen gav mig allt.

Jag skulle vilja ligga där i min säng och tycka synd om mig själv och njuta av uppmärksamheten jag fick i form av vård för bättre hälsa.

Men det funkar inte så...

Alle ska till dagis. Strax...

Jonathan ska skötas men jag är glad att han sover två gånger om dagen nu förtiden. Jag ska sova samtidigt med honom idag. Han får sova bredvid mig...

Det är mysigt att samsova dagtid med honom precis innan han somnar...Han letar efter kroppskontakt med hela kroppen. Flyttar sig närmare för att känna att man är där...blundar...känner efter för att verkligen veta innan han somnar om att man ligger kvar bredvid. Vänder sig tillbacks på rygg och somnar.

Vi sover betydligt längre med när vi delar säng dagtid. Å detta skall jag utnyttja idag. Jag ska samsova....


Nicke har sagt att jag skall säga till hur jag vill ha det istället för att gå massor med omvägar. Jag ska inte krångla till det...Så jag ringde till honom för ett tag sedan och frågade om han kunde hämta Alle från dagis idag. Om han hade något viktigt inbokat och om det var okey för verksamheten att han gick hem lite tidigare idag.

Det var okey.

Men samtidigt fick jag känslan att det inte var okey att fråga rakt ut vad jag ville? Eller vad det jag ville som det var fel på?


Hur det än är...jag är fett sjuk och Alvedon är min räddning. Dags för dagis... // MARIA MAROSKA


Kommentarer
Postat av: Mickis

Tråkigt att höra att du är sjuk. Hoppas du snart mår bra igen.



Men en liten undran....varför i jösse namn sjukskriver du dig inte, så kan ju Nicke ta föräldradagar istället? Så du får vila och bli frisk.



Kram o krya på dig!

2009-03-17 @ 08:49:23
URL: http://mickis74.bloggagratis.se
Postat av: Mickis

Nej, du behöver inte ha intyg förrän 8:e dagen.....så det är inte alls krångligt.

2009-03-17 @ 10:02:05
URL: http://mickis74.bloggagratis.se
Postat av: maddo

Krya på sig! jag tycker fett synd om dig! och önskar att du fick ligga i din säng dagen lång.. =)

puss o kram

2009-03-17 @ 10:08:00
Postat av: Mickis

Det tycker jag låter som en mycket bra idé! Kram kram

2009-03-17 @ 11:47:36
URL: http://mickis74.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0