SMS

Jag fick ett sms av min sambo.

Ärligt har jag svårt att tolka det och jag har svårt att se det positiva i det och utopin i det hela. Utopi är något positivt för dig som inte viste det.
 

Jag ser det som något bra...men själva låten jag skulle kolla upp får mig bara att gråta idag. Ska återkomma till den låten någon annan dag när jag kan uppskatta den.

När jag tycker den är bra och inte jobbig.

När jag själv kan se de ljusa färgerna i låten när jag själv kan tycka den är okey. När jag kan ta åt mig av den och må bra av den...Idag orkar jag inte... Jag har bestämt mig för att städa bort min depp. Det funkar det har alltid funkat. De små knepen i livet är härliga. Det måste ju betyda att jag inte är helt borta i roten. När jag ändå vet hur jag skall ta mig ur mitt depp. Jag ska börja med köket och låta Jonathan sova, jag ska överlåta datorn till Alexander och en Landet för länge sedan film. Jag ska vara den där underbart glada mamman snart när jag bara städat bort lite. När jag får jobba lite med min kropp när jag slipper älta och tycka livet suger. När jag tycker synd om mig själv och inte orkar ta tag i mig själv.

Jag vet ju själv hur skönt det kommer kännas när den tunga stenen lossnar sakta sakta  när jag gnor rent i familjens skit. När jag ser hur det blir finare och finare här hemma då blir jag gladare och gladare. När jag får jobba...

Det är ett bra trick för er som har det svårt ibland. Att göra något. Ett annat bra knep är att gå..gå och gå och gå. Det gör jag ibland går...går omvägar för att lätta mitt sinne. Går omvägar hem eller dit jag ska för att rensa min hjärna från ondo.

Det bästa är att gå omvägar när man går från dagis. Det är den perfekta tiden för omvägar. Man träffar sällan någon man känner folk är upptagna med sitt. Jobb och livet. Jag själv kan gå...

Något jag lärt mig med mitt gående är att det är ingen ide att tänka negativa tankar utan man löser problemet i sitt huvud eller tänker på positiva saker. Som mina underbara barn, min fantastiska sambo och mina fina vänner och min familj.

Nej sms:et och dess sång får spelas en dag då  jag kan ta den utan tårar! // MARIA MAROSKA

♥ Lyssna gärna på en fin låt om du har lust...♥


Kommentarer
Postat av: ♥ mikaela

tackar o bockar :)

om du vill bidra med 50 kr kan jag hjälpa dig med din design :) he he.

2009-03-02 @ 12:59:11
URL: http://ingamikaela.blogg.se/
Postat av: Jessica Björklund

Men gumman då...Ja sånna dagar e jobbiga dagar jag vet har varit där och ibland kommer jag dit igen...Det e bara att ringa så kan vi hitta på något...kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0