Söndagen var underbar...

Jag har haft en jävligt soft dag. Jag älskar att softa på med människor jag faktiskt tycker jävligt mkt om. Även fast jag ibland har lust att strypa min morsa. Men det är väl sant som hon säger. Den enda hon kan gnata och gnälla på och säga sanningen till är mig. Å tvärt om för mig. Ibland skulle nog folk tro att vi var osams på riktigt. Å ibland är vi väl kanske väl hårda mot varandra men det är väl av kärlek eller något liknande...?


Så hur blev våran söndag??


Halv åtta ringde Nickes klocka. Barnledig morgon och vi stället klockan... Träning på schemat för min sambo. Å när han ändå skulle upp och iväg så passade jag på att flörta till mig skjuts åt oss båda av min pappa. Så vi dumpade av Nicke på sin träning 8:30 och jag och pappa åkte hem till dem för att äta frukost med barnen.


Jag gjorde verkligen inget idag. Jo jag dukade fram tallrikar och bestick till lunchen. Å tallrikar till mellis sedan gjorde jag nog inget mer vättigt.


Mamma och jag gnabbades en del.

Pappa tittade på tv och barnen softade med runt.

Alle var ute en stund på tomten och lekte.


När klockan blev elva åkte jag och pappa och Alle för att hämta Nicke från sin träning.

Pappa lagade lunch, jag stoppade ett par strumpor som Nicke ville ha lagade. Undertiden han själv låg och sov på soffan.


Jonathan sov i hela tre timmar.


När klockan var halv fyra var det dags för oss att bege oss hemåt. EN HELT UNDERBAR DAG // MARIA MAROSKA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0