Cinderella tog ...



Cinderella tog oss på en fantastisk familje tillställning.

Det var mer än bra gjort av mig. Jag tar åt mig all kred. för att vi kom iväg.

13:20 gick bussen från Västerås bussterminal sedan var vi igång. Barnen stortrivdes och Zebastian blev super glad när två av hans kompisar från förskoleklassen och ettan var med på bussen och skulle med på samma resa. Helt underbart härligt tyckte även jag! Det är alltid roligare med kompisar så är det ju. Även fast han inte hänge hela tiden med Adam och Philip men det var bra iaf

När vi kom fram till terminalen i Stadskajen åt barnen pannkakorna och äggmackorna jag gjort i ordning.
Det var ju trots allt nästan två timmar innan båten skulle gå. Alexander var nog den som var mest förväntansfull. Zebastian var orolig att vi inte skulle komma med båten. Att den skulle lämna oss.

När vi kom in på båten upptäckte vi att det var inspelning av kanal fems program färjan. Men jag tror vi klarade oss bra från kamerorna, såg bara film teamet två gånger. Man är nog inte så intressant som småbarns morsa.

Vi hittade snabbt våran hytt men den hade någon partat fett mkt natten innan och även rökt i hytten. Det gick verkligen bort för mig. Jag gick till informationen och utan något problem fick vi en ny hytt.

Med detta har jag lärt mig att ska man ut med barnen och kryssa skall man beställa allergi hytt. Vi fick en sådan och det var ett krav från mig då dem absolut inte fick köra med sånt där spray i hytten då hade Zebastian inte klarat av att sova där. Men det gick super smidigt att byta hytt. Inga problem alls...

Barnen ville genast ut och leta upp bollhav och spelrum. Å när man har barn i olika åldrar så ger jag Cinderella ett stort plus. ETT RIKTIGT STORT!!

Det var knattedisco, spelrum och bollhav på samma våning nästan precis vägg i vägg. 
      

När klockan var kvart i sju gick vi ner med småknattarna i hytten för att borsta tänder och sätta på pyjamas och fixa lite. Zebastian fick spela vidare i spelhallen. Han spelade nog bort iaf hälften av sina sparpengar...


Vi gick till backs till bollhavet för lite lek en stund sedan bar det av till vinbaren för ett glas vin och två flaskor med välling.
 
Alexander och Zebastian ville testa Knattediscot. I klädd i pyjamas blev Alexander verkligen uppmärksammad på bansgolvet. Det var limbotävling, danstävling och stoppdanstävling. Alexander tyckte det var roligt.

Zebastian är ju i åldern att han måste kolla av om dem andra i hans ålder dansar först innan han vågar sig på att dansa.

Men när Philip dansade så dansade även Adam och Zeb.


  

När dem dansat klart jagade dem stora barnen pirater. Jag och Nicke och dem små gick för att styrdansa och dricka något gott.

Dem små sov sött i varsin vagn.

   

Vi fortsatte kvällen med dans och Zebastian hade det roligt. Det var riktigt mysigt. Vid 23:00 drog vi oss tillbacks till våran hytt. Sov sött tills Jonathan vaknade halv sju...HALV SJU

Men det var bara att gå upp göra sig klar för en dag på båten.

Massor med lek hela dagen lång. Måste även säga att det var god frukost buffé och en lika mumsig lunchbuffé. Det var härligt.
    
Vi handlade lite i taxfreen och barnen tyckte vi kunde åka en vända till.

Det skulle jag med kunna ha gjort för vi har verkligen trevligt när vi är iväg. Det känns så bra att vara borta med min familj.

Allt känns så mkt lättare än vardagen. Kanske för att man slipper dagligt gnabb, barnen har roligt, vi vuxna har roligt och man behöver varken städa eller laga mat. // MARIA MAROSKA


Kommentarer
Postat av: Mickis

Låter som en mysig resa =)

2009-03-02 @ 07:54:00
URL: http://mickis74.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0