Berör något dig mer än annat?


Det finns ju massor i livet som berör oss mer än andra saker... Så är det ju bara. Men på senaste tiden har kämpar glädjen hos folk jag känner berört mig mest. När livet kanske inte alls ser så positivt ut men när man ändå kämpar på iaf. Trots motvid när det gäller både ekonomi och allt som hör till den.
När livet går i tusenbitar... Kanske tom miljoner. Det kan vara för att man själv ställt till det eller för att man råkat ut för något. Så tycker jag att det är så starkt när man tar tag i sitt problem hel hjärtat och sedan faktiskt försöker att fixa till det till det bästa.
Å att man sedan gör det av egen vilja och helt ensam gör mig berörd.
Vist finns det ju folk runt om kring denne som stöttar och peppar. Men att man sakta men säkert jobbar på sin självinsikt och försöker göra livet till det bästa är fett bra enligt mig...

Sedan finns det ju saker som berör mig i massor. Kärleken jag känner att jag får från min familj varje dag. När mina barn gör något eller säger något som verkligen känns i hjärtat...

När man ser eller läser om folk som har det dåligt det kan med beröra mig men då på ett negativt sätt. Å sånt vill jag inte skriva om idag.

Jag vill skriva om det där bra... När folk vet att dem ställt till det. Å faktiskt fixar till det så gått det bara går...

DET ROCKAR // MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0