Man behöver fan inte vara ett dugg intresserad av kyrkoval eller kyrkan...

Men något som gör mig jävligt upprörd är när folk inte använder sin röst för att göra saker bättre för våran verklighet?
Det finns två anledningar att gå och rösta tycker jag....

Nr1: Du är engagerad i kyrkan och vill se ett/ditt politiska engagemang i din kyrka.
Nr2: Du går och röstar för att inte Sverigedemokraterna ska få fler mandat inom våra politiskaorganisationer.

(som det ser ut just nu när inte alla röster är riktigt färdigräknade så har sverigedemokraterna fått ytterligare ett mandat i stiftelsen)

Jag själv tycker ju inget parti som är främlingsförjämtligt har något i våra politiska val överhuvudtaget...

Sedan är ju den stora frågan om kyrkan och politik verkligen ska höra ihop. Men det är en anna fråga... // MARIA MAROSKA


Kommentarer
Postat av: Jessica Björklund

Tack för en trevlig dag på stan i dag..ler..

Nej nu ska jag sova så jag kan få en underbart illamående dag i morgon igen..ler.. pöss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0