Eftersom min vän Ankan...

för det första är det inte alla som har en Anka som vän. Men shit va det rockar...en Anka man kan ha dejt med och tom dubbeldejt med george och en Anka...shittooo!!!  Det är lixom lite kärlek i det....
(men ack det var länge sedan och det är bara mina sjuka barns fel ajjabajja)

Men iaf Min Anka skrev ett inlägg för att påminna mig om att ge utverdering på koppen.... Å det ska ni få mina kära där ute i cyberspace...
 

 

Menskoppen rockade mer än någon kommer att tro….

Första natten var bökig som fasiken inte för att den var ivägen på något vis. Den satt där den blivit dit sutten och jag sov som en klubbad säl. Mot vad jag brukar göra när jag har mens. Eftersom jag har ett niagarafall mellan benen ALLTID den första natten och värre har det blivit med barna födandet av någon konstig anledning!??  Jag brukar läcka i vanlig ordning den första natten men inte denna natt…Kruxet var att få ut den när jag var trött mega delux….det var utan att ljuga ett projekt som heter duga när Maria Maroska var som segast där vid 4 på morgonen och mega kissnödig… Kissa var inge problem det var snarare problem att tömma den med trötthet i kroppen. Men jämför man med att byta trosor, binda och tvätta sig så var det ju enkelt. Något pillimariskt (kan det heta så fast det egentligen är ett ansiktsuttryck?)

Men ut kom den och rengjord blev den och SHITTOOO vad mkt mens. Å in igen och sedan sov jag. Den här mojängen kan vara inne som en tampong 4-6 timmar eller vad dem nu rekommenderar. MEN ärligt jag glömde att jag hade den dag 2 så den blev lixom tömd endast på morgonen och sent sedan på eftermiddagen.

Många jag pratat med och även jag tycker det är super svårt att kissa utan att byta tampong. Det är super enkelt att kissa utan att behöva tömma koppen.  Så alltså glömde jag det…vet inte hur ohygieniskt detta är?? Har inte tagit reda på det men bättrade mig så in i bomben till dag tre på min mens dag… Då blev det med fyra timmar imellan men då var det lixom inte så mkt mens där i…

MAN HAR VERKLIGEN NOLL KOLL UTAN EN KOPP HUR MKT MAN BRUKAR BLÖDA UNDER EN MENS. Man har ju inte ens någon koll när det gäller binda eller tampong heller i vilka mängder man blöder. Men det har man med koppeliikoppen!! 

Dag fyra och fem rockade den vidare och så var mensen slut.  Jag måste verkligen rekommendera den till alla kvinnor…. Man anpassar själva utdragnings längden med en sax. För jag tyckte själva plastplutten man drar i var för lång så den klipper man av i sin egen passande längd. Det stod på förpackningen att många kvinnor klipper av hela men då måste man vara säker på att man får ut den. MEN det skulle jag aldrig tordas. Man vet ju vilken panik man brukar få när tampongsnöret är borta för någon sekund. Så jag har kvar en bit av plastmojängen att dra i….

 

SÅ brudisch testa vettja!!! // MARIA MAROSKA



Kommentarer
Postat av: Anka

Åh den verkar ju najsig ju :)

Blöder oxå jämt gris, å värre har det blivit nu :(

Tack för utvärderingen :)

2010-04-23 @ 22:19:32
URL: http://blomsteranka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0