Har tillbringat

dagen med mina barn... Alltså det gör jag ju varje dag. Men idag tog jag med hela högen ner på staden för att införskaffa oss ett paket till Sara på dagis som har kalas i morgon och även för att skämma bort dem på leksaksaffären. Det hör inte till vanligheten att jag skämmer bort mina barn i leksaksaffären. Jag får ibland dåligt sammveta när jag hör hur ofta en del av mina vänner faktiskt ger något till sina barn när det inte är deras födeledag.
-vi var på leksaksaffären så dem fick välja en sak... -När vi ändå var på Ica maxi blev det leksak.... -jag köpte lite grejer till barnen bara för att....

Jag är inte så där..Inget ont menat mot mina barn men jag är lixom lite så att man behöver inte alltid köpa saker för att skämma bort. Vanlig hedelig kärlek funkar lika bra. Att ge barnen sin tid... att verkligen se sina barn. Att leka...prata och faktiskt vara engagerad. Å NEJ jag är ingen prakt mamma som gör allt rätt jag är bara jävligt dålig på att skämma bort dem i leksaks affären. Såååå idag skulle jag göra det...

BARNEN valde... två pennor var... TVÅ PENNOR VAR!! Vad har jag för barn... två penor... Iof så var det jävligt fina/coola pennor. Med penna från ena hållet och sudd från andra som man kunde byta sidor på. Å man kunde byta färger på stiften. Men hallå.... Mina två äldsta barn valde två pennor... Jojje valde en boll. Det var inte alls konstigt... Han stod i valet och kvalet...med en kossa i andra handen. Men det blev en boll....

Jag själv blev ju glader det blev ju billigare än jag väntat mig!!

     

Min mini skulle i kväll byta från vagga till spjälsäng... Hmmmm det var en rolig läggning. I vanliga fall så brukar vi ge välling...rapa...lägga ner...pussa godnatt och sedan sova....

I kväll gjorde vi så här:  Välling rapa, spy ner mamma i en host attack, läggas ner och sedan yra om kring som ett yrväder... I en timme. Han var inte alls ledsen men det var super roligt att ligga i sin säng och...Ja kolla vad allt är... Ni vet nya spjälor kan ju vara mkt intressant!!!

 

Sedan när han väl hade somnat...som pippilångstrump blev han vänd till rätta. Å Jessica och Henke kom och lånade vaggan till deras bebbi som kommer om ca 3 veckor...

Nu ska jag eller jag borde ha ringt Madde...men det kom ett viktigt samtal i mellan. säger bara JÄVLA FÖRÄLDRAR SOM INTE KAN TA HAND OM SINA BARN.... fuck fuck fuck!! Men det tar vi i morgon... // MARIA MAROSKA


Kommentarer
Postat av: Linda

Den där leksaksinhandlingen låter ungefär som när våra barn får köpa godis åt sig själva,,, man tror att de behöver massor för att bli tillfredställda men de är glada bara för det lílla,,, då har man nog lyckats,,, Kram

2010-04-11 @ 07:27:45
URL: http://sixfel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0