Inget ont till föräldrar som inte orkar att ta hand om sina barn...

.......... Men massa ont till alla dessa föräldrar som faktiskt inte ber om hjälp till sina barn. Igår fick jag personligen uppleva barn i försök att kolla av om vi verkligen står kvar här i vått och torrt som vi alltid sagt....  Om saker och ting verkligen stämmer som vi förutspråkar (heter det så??)
Att som vuxen handskas med vissa problem kan var ack så jävla svårt när barnens föräldrar inte bryr sig, har regeler eller visar hur man ska föra sig i vårat sammhälla. När det finns föräldrar där ute som faktiskt inte lär sina barn rätt och fel. För hur det än är så finns det faktiskt vissa saker som jag hoppas att alla föräldrar visar för sina barn att det INTE är rätt.
Å det är att inte kalla varann fula saker och att inte slåss. Att respektera andra och speciellt vuxna.
SEDAN kan alla uppfostra sina barn hur dem vill och med olika metoder men att inte göra någon illa verbalt eller utåt är A och O. Enligt mig...man kan lösa saker med andra metoder....
Men när det finns barn som är socialt missanpassade blir jag så ledsen. När det verkligen på riktigt finns barn som skriker efter att någon ska se dem gör mig så ont....


Jag tog en fajt igår med en snart 11 årig tjej som har funnits i våra liv alltid. Ibland välldigt nära och ibland välldigt långt ifrån. Men denna tjej och hennes ALLA syskon har alltid vetat att jag och vi finns.
Igår blev jag testad till fullo...
Igår fick jag bita mig i min tunga allt för många gånger.
Igår fick jag en prövning där jag kan erkänna för er att hade jag inte haft en spärr hade jag slagit på detta barn.

Det är inte barnens fel att dem inte vet hur man ska tala och inte tala...

SUG KUK, HORA, FITTA, JAG BRYR MIG INTE, JAG HATAR DIG, ORKA, ÄCKEL JÄVEL, KUKUNGE och ord som liknar är ord som dessa barn inte lägger så stor vikt i som JAG.
JAG=
hur jag lär mina barn att inte tala, hur jag ABSOLUT inte accepterar ord som kan göra någon annan ledsen, hur jag blir arg och tillrättavisar barn när dem använder dessa ord. ALLA BARN!!

Igår skulle jag SUGA KUK och så var jag en jävla hora.






(att jag behöll lugnet är för mig som ett frågetecken)

Jag valde att stå kvar. Tala om att jag alltid kommer att stå kvar och att jag faktiskt tycker om denna tjej och hennes sykon. Att jag faktiskt är en av dem vuxna som vågar säga ifrån när hon eller hennes syskon inte beteer sig att jag alltid kommer stå kvar vad som än händer. MEN att jag aldrig kommer accepter att DÅLIGT beteende från varken henne eller hennes syskon.
Jag har ju faktiskt läst lusen av hennes äldre syskon en gång i tiden men detta var mkt värre. Vad dem hade gjort var eller är som en fis i rymden enligt mig.
OM man nu ska jämföra dåligheter?!?!?!
Det slutade med att detta barn börja gråta...
Detta barn får man inte krama
Detta barn har sådan hård mur runt sig
Detta barn har aldrig lärt sig ord som förlåt, jag är ledsen, jag känner och jag tycker.
Detta barn har slagit sig genom livet med armbågarna först och lärt sig i sin hemma miljö att om jag skriker högt får jag som jag vill... Säger jag fula saker så orkar ingen med mig och så får jag göra som jag vill.
DET FUNKAR INTE MED MIG...Å DET FUNKAR INTE MED NIKLAS!!

Vi blir testade för att se om vi står kvar... 



Jag hade lust att be dessa barn dra åt helvete men det kan jag inte...FÖR Det är inte barnens fel... det är föräldrarnas fel...



Barn kan vara olika men barn är barn och det som barnen inte gör "rätt" är vi som föräldrar och vuxna som får ta ansvar för!!!

Det gör iaf ont i mig att det finns barn i vårat sammhälla som far så illa och ingen vuxen ser dessa barn.
(jag ser dem, jag hör dem och jag hjälper dem all vad jag kan)
Men vart är skolan, myndigheter och framför allt... dessa jävla upptagna fucker föräldrarna!??!?! //MARIA MAROSKA


Kommentarer
Postat av: Jessica Björklund

Så sant så Maria vart är dom???? Fan varför skaffa barn om man inte kan ta hand om dem....

Postat av: maddo

Word säger jag!! och en eloge till dig som fann ditt tålomod och orkade stå kvar! puss!

2010-04-11 @ 19:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0