Nu börjar våren närma sig...MED stormsteg...eller är den redan här!!

Fick dock inte tag i någon bra vårbild...När jag är GRÄSÄNKA lånar jag alltid Nickes dator. Det är lixom rätt soft att sitta vid en stationärsak!!
Men jag hittade en jävla bra höstbild... <3


Det dimper ner brev på hösten och våren hos oss. Läkartider i massor!! SUCK AND FUCK!!
Fast egentligen är det tur...
Började öppna alla kuvertt som kom i torsdags nyss tänkte bäst jag gör det mitt i all renoveringskaos. Alla stod det till målsman för...Å någon av grabbarnas namn.
Alexander 2 brev...Astma doktorn gånger 2 BRA!! För hans armar ser för jävliga ut han kliar sönder sig och sina atopiskaexem. *suck*
Zebastian fick ett bara...astmaläkaren en helt annat tid än Alexander och överiga syskon så jag ska försöka få samma dag. Det är smidigast.
Jonathan min älskade Jonathan han fick nu ska vi se... 2 tider till barnhab. En för Cpup mätning (man mäter styrka och så armar. Dem mäter om man har nå fel eller inte om sidorna är olika osv.) En Cpup kontroll för motoriken. Det var två tider i April.
Sedan kommer det värsta av dem värsta som SKA och MÅSTE göras minst en gång om året. EEG provet. Denna gång sovande. Som tur är fick vi en tid 12:45 men på en jävla dålig dag så den måste vi byta.
Jag har utbildning på förmiddagen sedan har dagis öppethus för andra föräldrar som söker plats. Å jag känner att jag vill vara med på båda. Så det måste vi ringa om på tisdag...
Å så fick JOjje med från allergimotagningen en helt annan dag än övriga bröder.
Han fick även ett brev att han står på tur till ögonmotagningen och ska kallas inom tre månader.
Å så fick han en tid till neurologen i slutet av april där det stod att den måste bokas om om han inte gått på alla sina andra besök.

Christian fick brev från bvc. Han har ju vart sjuk så han stakarn har inte äns fått 3 månaders sprutan. Men nästa vecka är det dax.... tänk alla shit kidsen fick brev från landstinget!!

1: Boka alla barnens astma och Allergi tider samma dag!!
2: Boka om EEG besöket
3: komma ihåg alla tider
4: hålla tummarna att alla besök hinns med innan sista neurologbesöket innan sommarlovet!!

EEG undersökningen är ingen hit!! Jag måste säga att det är en av få besök jag verkligen drar mig från!!
Men det är ett måste... Å då jag/vi misstänker att hans sovkramper kan/kanske är tillbacka när han sover och är sjuk så måste det göras.
Tänk när våran Cooling kom!!

Dem vita sladdarna är EEG sladdar dem läser av Hjärnans aktivitet/icke aktivitet. Nu dem sista gångerna har han ju vart så stor att han har fått hjälp på sig och massor med sladdar. Tror dem är 24 stk om jag inte har helt fel?! Mössan påminner lite om elektriskastolen mössan... För att vara krass.
Lovar här med att ta med kameran för att visa upp.
Jag vet att det ska finnas bild från ett annat EEG besök här i bloggen för den som än intresserad!! Någonstan under fliken Mina barn.

Jag ska erkänna jag är livrädd att vi ska få tillbacka krampmedicinerna. Han blev så trött av dem och han var så slööö när vi la av med dem för exakt ett år sedan märkte vi skillnad på en gång. En glad kille kom fram ur skalet ned drogad... 
Så jag önskar oss eller mest honom lycka till!!

Våren är toppen men vi har läkarbesök i massor å än så länge ska vi vara tacksamma att det inte kostar något för barnen att besöka doktorn. Vips med denna regering så kommer det kanske snart kosta sjukförsäkrning för att få rätt/bra/bästa vården. Å DET ÄR INTE OKEY!! // PUSS FRÅN MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0