Renoveringen fortsätter

Renoveringen är i fullgång och köket börjar få stil. Nu gäller det bara att få allt på sin plats. Å kasta ännu mer som vi verkligen inte behöver för av någon konstig anledning så har vi alltid för mycket saker efter ett tag.
Jag som alltid inbillat mig att jag och Niklas faktiskt inte är sparare. Men hur vi än gör så får vi bara mer SKIT. Fast egentligen är det nog inte skit utan det är bara saker som inte passar oss och vårt boende just nu!!


   
Pappa och Mamma var här och hjälpte med dem sista grejerna. Det var lite golv som skulle läggas under kyl och frys samt att det skulle städas. Vi diskuterade lite måleri som jag har kvar. Men det går fet bort nu när Zeb är så förkyld och vi bara gör allt för att undvika barnakuten.

Lister  ska köpas nya. Ett tag var jag lite så där funderas över om jag skulle måla om dem gamla men det känns bara snålt. Eller det känns inte okey att ha renoverat som man vill ha det så ska man inte kosta på något så enkelt som nya lister. Jag (vi) har ju sparat massor på att faktiskt målat om dem gamla skåpen och dörrarna. NU är ju inte dörrarna sprutade än men det är för att jag hade så svårt att bestämma mig i måleri affären. BUTIKEN kanske det är!??!
  
Frågan är….vilken jävla färg ska vi ha på skåpluckorna!? Vit så långt har jag räknat ut det men i vilken ton ska man bryta dem där luckorna, jag ska nog fundera på det ett tag till. Min pappa behöver dessutom vila lite.
 Råd om färg tas gärna imot!!

Det är golvet i hallen som ska in med…Får absolut inte glömma att köpa lister till hallen med. OMG om jag skulle glömma det lixom!!  Sedan såg jag nu när jag la upp sista kortet att vi måste åka och hämta nya valvet som ska gå ut mot hallen. För vi kan ju inte ha en svart plastsäck så där in mot hallen resten av våran tid i denna lägenhet. Sedan ska ju allt skräp bort. Ni vet allt sånt som hänger på kylen och så. Efter sommaren skall vi införskaffa ny kyl och frys. Vi prioriterar ny spis innan sommaren här. För det är ju inte allt för billigt att renovera....Tyvärr är varken jag eller Niklas miljonärer!!
Jag skulle verkligen vilja tapetsera om i hallen med men då blir jag nog nerslagen av både min pappa och Niklas. Det får vänta tills nästa vår….eller kanske till hösten!! Eller ska jag kanske försöka mig på att fixa det helt själv!? // MARIA MAROSKA


Kommentarer
Postat av: Linda

Känns som att eran renovering går fortare än våran,,, och jag känner igen det där med alla grejer som helt plötsligt blir för många,,, trots att man tycker att man håller efter,,,

2010-04-06 @ 19:48:31
URL: http://sixfel.blogg.se/
Postat av: Jessica Björklund

Jäklar vad snyggt det blev gumman....:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0