att slicka röv för sin egen vinnings skulle

är fan bland det värsta jag vet!!! Det håller på att hända.... Jag skulle aldrig slicka röv...jag skulle aldrig i hela mitt liv göra saker och glida med för att sedan sparka undan benen på folk.....Å jag skulle aldrig i hela mitt liv göra något som kan skada andra...Å tom andras pengar och framför allt tid....

Jag kommer få äta detta så jävla hårt men jag bryr mig inte!!! Jag kan stå för det och jag kan inte mer än klappa mig själv på huvudet för detta sa jag skulle hända för si så där tre år sedan...två...fuck jag har fått lika dålig tidsuppfattning som min sambo....

Det håller på att hända i min egen fackförening... Det säger ju inget för dig som inte är insatt...Men för tre år sedan (rätta mig om jag har fel) Avgick nästan en hel styrelse på grund utav att ordförandet röstades bort. In i styrelsen kom ny glöd. Det hände saker... Saker och ting började röra på sig. Jag som inte alls har varit så egagerad som umbud på min arbetsplats kände glöd och nytänkande. Å valde att bli mer aktiv.
Det jag inte har tyckt om är att en person endast ser till sin egen vinnings skull. Glismar och smeker folk medhårs.... Det är inte okey. Man måste kunna ta tag i andra saker än mail och roliga saker. Man måste kunna handskas med våran fackliga tid med respekt..Inte freestyla som om man inte trodde att någon såg. Jag ser...Jag hör och jag känner framför allt. Å då jobbar jag inte äns där nere.... Jag känner bara av andra människor och jag har mina hörsel och kännsel sprön ute till max.
Jag har ju försökt att luska en del för jag har ju en sambo...men i vanlig ordning är han proffisionell. (FUCK)

Jag gillar inte att en styrelse avgår för att en blir bortröstad. Det är ett jävla uppdrag man får...DET ÄR INGET JOBB....det är uppdrag som vi medlemmar anser är passande för dem vi röstar in i styrelsen. (nu behöver man ju faktiskt inte vara med i en styrels för att få uppdrag. Det räcker ju bara med ett medlemskap folk glömmer nog det rätt lätt) Men det gäller att ha rätt glöd... Man ska brinna för ALLAS RÄTT och för att vi ska jobba mot samma mål. Att våran fackrörels ska få fler medlemmar. Att vi ska vara starka gentemot arbetgivare och andra som vill sätta käppar i hjulen på oss arbetare då och då. VI ska finnas där för alla andra... VI ska kämpa och vi ska tycka det är roligt.

VI ska inte jobba för sin egen vinningskull..... Men där nere just nu sitter en och jobbar hårt för att få tillbax medlemar som är från den förra klanen för att man själv ska sitta säkert eller få med håll. Jag tror ju ärligt att denna människa känner att den håller på att tappa ett fotfäste eller något??? Eller så har denne blivit hårt slagen i huvudet...  För något fel måste det väl vara när man vill ha tillbax gammalt tänkt och inte nytt!?!?! Vi behöver nytt tänk...Nya ider och bara nytt nytt nytt. Våran sektion har jobbat så aktivt med att synnas. Ombuden har jobbat hårt för att få in fler. VI är den enda sektionen som har fått fler medlemmar medans andra minskat. Det måste ju bara betyda att nytänkande är BRA!! Nu är detta endast min personliga åsikt men jag kan ha så fel..... Men oproffinalitet är något jag ogillar!!!

Jag gillar inte folk som säger JA TACK och AMEN till allt från höger till vänster... Jag vill ha raka svar, jag vill att folk ska vara ärliga och säga att NEJ MEN JAG VET INTE... eller JAG TYCKER INTE SOM DU!!

Våran styrelse och vi ombud ska enligt mig jobba för fler medlemar och för våra medlemar. Vi ska ta vårat uppdrag på allvar...vi ska inte glida runt som en tönt och små le och tro att man blir omtyckt för att man skriver gulliga mail postat från en själv.

Tyvärr så faller vi dödliga för glismande...klart alla tycker om honom eller henne som ler och alltid är glad. Klart att folk gillar dem som hakar på.....

Vi behöver folk som kan säga ifrån!!! Som kan säga till när saker och ting går till på fel sätt!!! Vi behöver folk som kan stå för vårat löfte utan att se till sitt eget bästa!!! Vi behöver folk som tror på människan och medmänniskan!!! Vi behöver framför allt lita på varann och att vi vill jobba åt samma håll...

Just nu är jag den som misstror...det stör mig!! Men jag kan inte låta bli...kanske för att jag tror mig känna denna människa.... Å denna människa har alltid sett till sitt eget bästa först...

Jag brukar alltid prata om ordspråket att man är alltid sig själv närmast!! Å det kan ju vara bra mellan varven att vara sig själv närmast...men inte när man jobbar med andras tid på detta sätt...

Vi har en fackligtid som är dyrbar...Å den kan man inte freestyla med hur som helst!!! 

SÅ FRIDENS LILJOR OCH FUCK YOU!!! // MARIA MAROSKA



JAAA jag snackar skit om mitt eget fucki fuck...Men öppna ögonen för fan!!! Hoppas hoppas verkligen att vårat ungdomsråd kan jobba aktivt nu med nya ungdomar och mer jippon..... Å att så fort man fyller 30 så blir man ut mobbad ;-)


Kommentarer
Postat av: Jazmin

Du har så rätt i det du skriver och självklart skall vi försöka att ha lite framtidstro. Om den försvinner så är vi körda. Jag hoppas att vi blir många som vågar öppna våra ögon och inte låta oss luras av den eviga smörjande. Tack för att du finns.

2010-03-21 @ 21:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0